VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Polo, Lupo, Fox & UP!
  • Gebruikersavatar
door tikra
#2795232
Hey VW' ers

waar komt het signaal van de toerenteller bij de 6N diesel van de generator vandaan (iemand een foto)?
en naar welke pin op de teller gaat het ?

hoop dat mij iemand kan helpen....
heeft iemand ElsWin pagina stroomloopschema nr. 4/7 van een polo 1998 met Aef diesel motor


gr. Tkr
Gebruikersavatar
door MVW
#2795280
Hierbij een aantal schema's die met de dynamo te maken hebben.


Schema 1:
Aansluiting "W" op de dynamo is voor het toerental. Deze heeft de draadkleur groen en gaat over in zwart/rood. Volg aansluiting b naar het volgende schema.

Afbeelding


Schema 2:
Vanaf aansluiting b komt de zwart/rode draad aan op pin 1 van het regelapparaat en vertakt zich op punt A45 naar verwijzing "76" dus naar een ander schema. Deze draad gaat in het andere schema 4-7 naar pin 11 van het instrumentenpaneel.

Afbeelding


Schema 3:
Het toerentalsignaal komt op pin 11 van het instrumentenpaneel binnen. Dit is tevens schema 4-7 waar je om vroeg.

Afbeelding


Ik hoop dat je hiermee verder kunt :tu:
#2795368
MVW dank je wel is dat het schema van een diesel 1997 model 1998?
Belangrijk is dat het van W van de dynamo komt en naar pin 11 van het paneel gaat ....

hier kan ik iets mee want ik heb een tdi in mijn Polo 6N gebouwd en de kabelboom laten maken maar da is per ongeluk het toerensignaal van de ECU naar binnen getrokken .... dus moet ik een kabeltje extra trekken ... bedankt voor de uitleg en plaatjes ....

gr. Tkr

de groeten naar Rotterdam vanuit Hellevoetsluis
Gebruikersavatar
door MVW
#2795383
Ik heb het modeljaar 1998 gekozen met motorcode AEF, dus dat moet de goede zijn. Als je wilt weten of het verschilt met andere modeljaren dan kan ik het wel voor je opzoeken.

Heb je de ombouw zelf uitgevoerd? Van benzine naar diesel?

Groeten terug!
Transporter 6.1 150pk dsg

Hoi vrijdag nieuwe 2023 transporter 6.1 gekregen […]

Loopt weer als een zonnetje! Twee nieuwe zuigers,[…]

Breekkabel bevestigen VW Tiguan 2013

Hallo, Ik heb onlangs een Volkswagen Tiguan uit 2[…]

Golf 5 GTI 77-RF-PL

Ik was de 1e eigenaar van deze auto en zag dat de […]

50/18 op een auto leggen die standaard 55/18 heeft[…]

Waarop baseer je een hoog verbruik? Tank vol gegoo[…]

Nieuwe firmware 1969 Golf 8

meteen naar 1969 vanaf 18xx

Is aop alle modellen mogelijk om ACC uit te zetten[…]