VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Polo, Lupo, Fox & UP!
#2827237
Goedemiddag
een vraagje omtrent een engine swap naar G40. Ik kan aan de volgende onderdelen geraken en ik vroeg mij af wat ik nog nodig zal hebben:
- complete G40 motor
- kabelboom
- motor computer
- verssnellingsbak
- klokken van een 1.3 GT
G lader moet ik nog ergens tegenkomen. Wat is er nog nodig voor de ombouw? Of ben ik hiermee gesteld?

Momenteel heb ik G40 BBS velgen onder de auto steken, maar ik zou graag naar een iets dikker formaat BBS wielen willen gaan. Wat is de max breedte en offset die onder een 86C passen?

Wat betreft de ophanging: momenteel steken er H&R veren onder maar ik zoek een schroefset te installeren, Bilstein B12. Zijn er andere goede alternatieven? Wat met andere ophangings onderdelen 1.0 vs G40?

Wat betreft remmen, ben ik aan een mooi setje Brembo's aan het denken, tenzij er andere kant en klare oplossingen bestaan.

Waar kan ik sierstrips langs de zijkant, inclusief de wielbogen vinden van goede kwaliteit? Mijn Polo heeft ze niet en dat ziet er toch een pak beter uit.
Het wordt een project van lange adem, maar ik moet ergens beginnen. Ik weet dat dit duur zal worden, maar de wagen heeft voor mij sentimentele waarde en ik wil er iets cool van maken.

Uiteindelijk zou ik graag in de buurt van zoiets als op de foto willen uitkomen. Het ziet er prachtig uit.

Bedankt en alle suggesties zijn welkom
Bijlagen:
IMG_7281.JPG
IMG_7281.JPG (155.35 KiB) 626 keer bekeken

... onderdelen bij garage zijn vrijwel altijd duur[…]

VW app of WE connect

Goedenavond samen, sind enkele dagen rij ik in ee[…]

Op remreiniger start die ook niet enigste wat die […]

beste kenners, ik heb een golf 4 1.6 benzine uit […]

de suggesties van @vwbasm ook opgevolgd? Lees […]

Volgens tekening is het de eerste stekker alleen […]

Je tellerklok is vermoed ik aan een revisie toe. V[…]

Verlaging veren

Passen maar je moet de aslasten checken of juisthe[…]