VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met T1-6, Multivan, LT & Crafter
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2826558
Hallo,
Ik wilde gisteren weg rijden met mijn t5 bus en de ramen open doen toen ik merkte dat dit niet werkte. Vervolgens viel het mij op dat alle meters op het dashboard niet meer werkte en bij nader inzien bleek dat er niets meer werkte. Maar ik kon wel gewoon rijden aangezien de motor wel bleef draaien.
Als je de sleutels in het contact doet werkt alles naar behoren maar zodra de motor gestart is valt alles uit naar een minuut of zo, zo nu en dan bij het aan zetten van de ventilator, bediening ramen of schakelen knippert alles even of gaat het weer even aan waar naar het met een volgende handeling weer uit valt.
Iemand een idee ?

Alvast bedankt
Heleen.
#2826637
Oke probleem is nog steeds niet verholpen :(
accu op geladen en motor start gewoon vervolgens valt alles op het dashboard uit. Meters, radio/nav etc behalve de ventilator cabine.
Ik heb het volgende stappen plan ondernomen om er achter te komen wat het kan zijn, misschien zie ik iets over het hoofd heen maar volgens mij kan ik niet meer onder nemen dan dit. Ik heb geen brug tot de beschikking en mijn kennis gaat ook niet verder dan dit op auto gebied.

Accu
- opgeladen aan de druppel lader
- accu lader geeft geen fout aan
- accu terug geplaatst motor start gewoon
- 13,4 volt op multimeter
mogelijke problemen :
- groene lampje accu brand alleen als je deze heen en weer schud het lijkt of deze los dobbert in de accu
- zo te zien oude accu, geen datum van afgifte op sticker

Dynamo
- multimeter geeft aan dat bij gas geven de volts goed op lopen tot boven de 16 volt en meer

Door meten zekeringen
- multimeter geplaatst tussen aarde( zwarte kabel) en min pool accu
- alarm en centrale deur vergrendeling uit geschakeld ( zekeringen getrokken)
- geconstateerd dat er stroom wordt verbruikt zonder dat er iets aan staat (sleutel uit contact)
- alle rand apparatuur af gesloten van stroom ( router etc)
- zekering voor onder motor kap gecheckt (*door ze een voor een te trekken en te controleren op multimeter), allemaal oke
- zekeringen in dashboard kast gecheckt, (*)allemaal oke
- zekeringen onder bestuurders stoel gecontroleerd, (*)allemaal oke
probleem:
- er wordt stroom onttrokken + 12 volt. Met dat de temperatuur op liep in de ochtend ook het voltage
- zitten er nog meer zekering in de t5 die ik niet weet te vinden?

Ik weet verder niet wat ik nog kan controleren, iemand anders een idee?

Groeten Heleen

Zelf de auto uitgelezen en de auto geeft aan dat h[…]

Bougies Polo 1.4 GTI (6R)

Even een vraagje, vandaag de bougies vervangen (wa[…]

Er is een vast bedrag dat volkswagen vergoed in NL[…]

Ben nu toch aan het heroverwegen wat ik met de ove[…]

Polo 2016 start niet

Waarmee is de auto uitgelezen? Veel tools zijn nie[…]

Probleem bleek uiteindelijk een kapotte EGR klep. […]

Ik had stoeprandschade en kon mijn velg laten hers[…]

Mijn T roc vanuit Italië is ook offline naar 2 jaa[…]