VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Tuning en Styling van Polo, Lupo, Fox & UP!.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door Deuwie
#2825842
Hoi, Heb sinds kort de VW Up Move Up en ben helemaal fan.
Zou nu echter graag de originele spoke velgen (geloof dat ze zo heten, weet het niet zeker) willen van de High up uitvoering.
Iemand een idee waar ik daar 2e hands aan kan komen zonder een godsvermogen aan uit te geven.
Bedankt, groet Marie-Louise
Bijlagen:
Velgen Volkswagen up 1 0 high up Velgen 2.jpg
Velgen Volkswagen up 1 0 high up Velgen 2.jpg (142.01 KiB) 2396 keer bekeken
Gebruikersavatar
door JUUL
#2825856
Dit zijn idd Spoke velgen! Ik zou zeggen houd Marktplaats in de gaten of stel een zoekopdracht in. Zodra de wielen te koop worden aangeboden ontvang je een mailtje.

Velgen informatie:
Onderdeelnr - 1S0 601025 M Z49
Maten - 5.5J x 15H2 ET41
Bandenmaat - 185/55 R15
Steek - 4x100
Naafdiameter - 57,1

Ik hoop dat dit je zoektocht makkelijker maakt. Succes ermee :tu:
door Deuwie
#2825923
Dank je Juul (wederom).
Weet nu wat ik moet zoeken en ga het idd op marktplaats proberen.
Dacht misschien zijn hier mensen die ook velgen/banden verkopen maar dat zal wel op marktplaats gebeuren.
Groet Marie-louise :-)
door Deuwie
#2825998
Heb eens rond gekeken. Veelal worden velgen (vaak met wat stoepschade) met 2e hands banden aangeboden.
Nu heb ik echter ook nieuwe velgen gevonden. zie bijgaande.
Passen die op de VW Up Move up 2012 denk je (Juul en of PaulusB)....
ET wijkt wat af maar nauwelijks, voldoet de rest wel ?

Bedankt en groeten Marie-Louise
door Deuwie
#2826000
kleinigheidje....was de foto vergeten...
Bijlagen:
Screenshot_2020-05-02 Aluminium ATS velg StreetRallye Zilver 6 0x15 4x100 ET38 63 3(1).png
Screenshot_2020-05-02 Aluminium ATS velg StreetRallye Zilver 6 0x15 4x100 ET38 63 3(1).png (236.82 KiB) 2249 keer bekeken
door Mari
#2826011
Maten - 5.5J x 15H2 ET41
Bandenmaat - 185/55 R15
Steek - 4x100
Naafdiameter - 57,1
Dit zijn de gegevens van de Up Move Up spaakvelg... die vergelijken we met die van de velg op de foto

De J-waarde, ET-waarde en naafdiameter zijn anders 6.0 ipv 5.5, ET38 ipv 41 en naafdiameter 63,3 ipv 57,1.

Enkele van deze waardes mogen wat afwijken van het "origineel" en zullen passen, ben geen expert hierin, dus wellicht dat iemand het kan bevestigen en specifieker kan aangeven wat wel en niet past!

Ik vermoed dat de getoonde velg waarschijnlijk ook in de door jouw gezochte uitvoering leverbaar zal zijn...
Gebruikersavatar
door JUUL
#2826032
De J-waarde, ET-waarde en naafdiameter zijn anders 6.0 ipv 5.5, ET38 ipv 41 en naafdiameter 63,3 ipv 57,1.
Precies wat Mari zegt. J-waarde is groter dus de getoonde velg zal ietsjes breder zijn t.o.v. origineel. ET-waarde is hoger dus valt de velg iets verder naar binnen. De naafdiameter is ook groter maar los je op met centreerringen. Zo te zien scheelt het niet gek veel met de originele maten, het verschil kun je compenseren met een andere bandenmaat. Maar ik gok dat het allemaal wel past. Maar ik ben het nogmaals met Mari eens, de originele maten is altijd het beste :tu:
door danny20danny
#2826068
Gewoon marktplaats afspeuren, Ik heb laatst een hele nette set gekocht van mensen waarvan de up was gestolen(met winterwielen) dus de zomerwielen lagen nog in de schuur bij die mensen. Koste me 300 eurotjes voor een vrijwel nieuwe set.
door Deuwie
#2826075
Kijk al even op marktplaats. Had al op 1 geboden maar die melde 2 dagen later dat het eigenlijk al verkocht was :-(
Had nog een bod gedaan, iemand in het zuiden maar die wilde niet opsturen, is voor mij bijna 3.5 uur rijden enkele reis.
Wat gezien op ebay duitsland maar daar is de info me te summier. Nu maar een zoekopdracht gedaan, komt niets op.
Overweeg daarom toch maar om een ander (niet vw nieuw setje te kopen). Valt niet mee om dan te kunnen bepalen of
dat dan wel niet gaat passen. Wil gaan voor 15 inch (staat mooier) en dan iets zoals bovenstaand. Las dat het niet erg is
als de ET waarde een paar mm afwijkt, vandaar ook mijn eerdere foto van een andere velg. Alle suggesties zijn natuurlijk
welkom.
Groet Marie-Louise
door Deuwie
#2826180
Nou...toch voor originele VW spoke velgen/banden gegaan. Na mijn oproep kwam er iemand die niet op marktplaats
maar op Speurders voor echt ELKE auto wel velgen heeft :laugh:
Moest het uit Friesland gaan halen maar dan kom je ook nog eens ergens.
Zodra ze er op zitten stuur ik een kiekje.
Bedankt iedereen voor het meedenken.
Ga door naar mijn volgende project, een High Up stuur....
Je blijft lekker bezig zo maar ik vind het gewoon steeds leuker worden mijn auto'tje te pimpen :laugh: :laugh: :laugh:
Raam maakt een vreemd geluid

... als je een vreemd geluid hoort wanneer het r[…]

Polo 2016 start niet

Een dergelijke fout vindt jij niks bijzonders? Li[…]

Om er nog even op terug te komen; Er zaten bij mij[…]

Wie heeft interesse voor overname 4 velgen met ban[…]

Je hebt een foutcode, dus die zoek je op de websit[…]

Sleutel niet herkend

Nou, de kogel is door de kerk en het euvel is opge[…]

Ik heb contact opgenomen met Vw PON en dit is het […]

Zelf de auto uitgelezen en de auto geeft aan dat h[…]