VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Tuning en Styling van Polo, Lupo, Fox & UP!.
door bram2
#2825420
Ik kwam er vandaag achter dat de achterklep van mijn polo 6R (2010) ontgrendeld wordt als ik het middelste knopje op de afstandsbediening inhoud. Ik zie hier het nut niet echt van in want de enige plaats om de achterklep dan open te trekken is aan het VW logo, wat zelf ook al ontgrendeld. Nu was ik aan het denken kan ik niet zwaardere gasveren o.i.d. monteren zodat de achterklep automatisch open gaat?

Ik heb hier op het forum ook al het een en ander gevonden en er werden ergens gasveren van een skoda aangeraden, maar dat was voor een golf 6, passen die ook voor mijn polo?
door Mari
#2825424
... je hoeft de middelste knop niet ingedrukt te houden, slechts 1x indrukken is voldoende voor het ontgrendelen van het slot van de achterklep. Je moet dan wel snel genoeg zijn de klep middels het logo te openen, anders mag je nog een keer drukken! Het slot wordt ontgrendeld, maar niet de 2de beveiliging, die moet je met de hand doen (middels het logo).

Lees het topic over de "automatische achterklep" nog maar eens door, met in het bijzonder de aanpassingen die gedaan moeten worden middels VCDS. Daar wordt namelijk de 2de beveiliging uitgeschakeld, waardoor de achterklep zich kan openen... Zijn niet alleen andere gasdempers maar nog enkele andere onderdelen die je nodig hebt. Ik heb dit ook gehad op mijn Golf 5, geen idee of het ook kan op een Polo en zoja welke onderdelen nodig zijn.
door bram2
#2825425
Bij mij hoeft dat dus niet via VCDS geactiveerd te worden. Als ik 1x druk gaat hij van het slot af maar moet ik hem nog met het logo opendoen. Als ik hem inhoud dan springt ook de vergrendeling eraf en kan ik hem zo open trekken.

Ik heb ondertussen al wat verder gezocht en hoe ik het begrijp zou het moeten werken met gasdempers van een Seat Toledo en rubberen stops van een VW Sirocco. (zie dit forum)
door Mari
#2825427
Bij een Golf 5 moest er wel met VCDS wat aangepast worden, vandaar mijn opmerking!

Je hebt het topic op het Polo-forum gelezen, je weet welke onderdelen nodig zijn, dus nu snel beginnen met de ombouw...
door bram2
#2825441
Ja precies, heb de onderdelen besteld. Zal wel een update geven zodra ik de onderdelen erop heb zitten.
Evengoed bedankt voor het meedenken
door Mari
#2825455
In het topic is te lezen dat de bump-stop aangepast moet worden (zagen er stuk af), volgens mij is deze in hoogte instelbaar, dus kijk daar eerst naar voordat je de zaag erin zet. Die ik voor de Golf 5 gebruikte waren namelijk ook instelbaar en lijken op die van de foto!

Specifieke dealer in Duitsland diezelfde dealer he[…]

... bijrijder zijn BT uit laten zetten voor het in[…]

VW-UP Airbag storing

... airbag fouten resetten terwijl je niet weet wa[…]

radio zenders

Zo te zien is het een aftermarket android radio.ge[…]

Ik had een gelijkaardig probleem met een Sharan 20[…]

Auto rijdt anders na uitlijnen

De waardes van toespoor zijn minimaal veranderd, […]

De leeslampjes op de achterbank springen continu a[…]

Rijdend loggen.

Vervelend probleem. Wellicht is het handig om erbi[…]