VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen problemen
  • Gebruikersavatar
#2823898
Vanochtend startte ik mijn auto, en liep ik even naar binnen (1min). Toen ik de auto in stapte rook ik een heel vreemd geur in het interieur. Deze geur heb ik al 2x eerder geroken, maar was na 1 minuut weg. Nu ging het geur niet meer weg en werd ik er zowat misselijk van. Ik ben naar de dealer gereden omdat ik de oorzaak zelf niet kon vinden. Hun hebben even snel gekeken, en constateerde dat de geur uit mijn dashboard kastje kwam, en het vermoeden was er dat het uit de navigatie module kwam. Deze eruit gehaald, en het geur komt inderdaad van de module :( . Nu hebben we de module eruit gelaten, maar de geur blijft net zo sterk aanwezig in de auto. Ook na een uur lang alle ramen en deuren open gelaten te hebben. Nu vraag ik me dus af.. is dat achter gebleven geur wat uit de module kwam, of is er meer aan de hand achter in het dashboard met de bedrading. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik kan nergens een soortgelijke probleem vinden op t forum. Iemand tips of ideeën wat ik met mijn module kan? Hij werkt overigens wel prima. Interieurfilter heb ik er net uit getrokken en die ruikt er ook naar :( .

Alvast bedankt voor t mee denken en jullie antwoorden.
#2823907
... eenmalig wat lucht van verbrande electronica zou je na een tijdje niet meer moeten ruiken, is wat anders dan een rokers-auto waar dag in dag uit in in gerookt en waar de bekleding de geur is gaan vasthouden.

De module zit in het handschoenvakje, stom toevallig zit daar ook het interieurfilter, haal deze er eens uit en ruik er eens aan! Onder het dashboard hangt waarschijnlijk nog wat van die stank, zet de luchtcirculatie aan en zet handschoekvak open... ga desnoods stuk rijden met het raam aan de bijrijderskant open.
#2823909
Ik ben een beetje verder op onderzoek uit gegaan, na een paar bedrijven gebeld te hebben die mijn module zou kunnen repareren. Al van deze bedrijven hebben mij verteld dat het zeer waarschijnlijk niet aan de module ligt, want anders zou deze niet goed functioneren wat natuurlijk wel logisch is. Ik heb de dashboard/handschoenen vakje gedemonteerd om te kijken wat er daar achter speelt. Nu ben ik tot mijn verbazing bij de dashboard airbag uit gekomen. Als je daar aan ruikt komt het geur daar duidelijk vandaan. Heel vreemd, dit zou natuurlijk niet mogen. Ik heb de airbag gedemonteerd en even weg gelaten. Nu ruik ik het nog af en toe als ik de kachel aan zet. Ik vermoed dat dit komt door dat de geur nog in de ventilatie zit. Ook ruik ik de geur van de ozon behandeling er door heen. Erg vervelend. Ik zit nu wel met een dilemma. Als ik een nieuwe airbag monteer, wie zegt dat deze ook geen kortsluiting oid maakt. Ik vraag me echt af hoe zoiets kan gebeuren. Ik heb verder geen schades gehad met de auto. Iemand nog enig idee?
#2823912
De airbag zit vrijwel direct boven de infortainement-unit die in het handschoenkastje zit, niet vreemd dat die sterk ruikt... (warme lucht stijgt op, ook brandlucht). Dus beetje vroeg om conclusie te trekken dat het de airbag is!

Ik heb wel vaker electronica gezien waar zichtbaar componenten van in rook waren opgegaan, maar die toch nog functioneerde. Per definitie doet iets het niet meer als het verbrand is. Enige manier om er achter te komen is de infotainment-unit open te maken en op onderzoek uit te gaan!
#2823924
Dank voor je reactie. Het komt niet van het navigatie module en ook niet van de airbag. Vandaag weer een stukje gereden zonder airbag en zonder de module. Geur was weg, tot dat ik de kachel aan zette. Na zo een 7-10 min begon het weer te stinken. Is het dan toch het kachel motortje? Ik mag die van een vriend uit proberen, maar ben een beetje bang dat deze ook sluiting maakt. Of hoef ik daar niet zo bang voor te zijn?
#2824765
m535i schreef:Bij mij is het vanzelf over gegaan. Een week of 2 erna heb ik het een aantal seconden weer geroken en vanaf toen helemaal niet meer. Mocht jij erachter komen hoor ik het ook graag.
Is goed , is het bij jou ook voornamelijk als de motor koud is en je de kachel aan hebt ?

Nu het koud is buiten heb ik het elke keer als ik de auto pak tot de motor warm is dan is de stank weg.
#2840552
Hi,

Ik had vorige week hetzelfde nadat ik eerder ook al een vreemde geur rook. Echter ging het van kwaad tot erger en kwam er zelfs rook uit mijn dashboard. Volgens de dealer is de electrische hulpverwarming kapot gegaan. Sluiting en gaan smeulen. Zie deze website voor een korte uitleg. In een notendop, wanneer het koud is buiten en de kachel staat hoog dan wordt deze gebruikt. https://www.mvwautotechniek.nl/hulpverwarming/

Mijn auto: Golf 7 1.6 TDI

Beetje late reactie maar lokale schadeherstelbedri[…]

Dag allen Ik heb sinds 2 maanden een nieuwe ID4.[…]

Golf 7 gte app

Goedemorgen, Ik heb een probleem met de app-bedie[…]

Verhelpen vals olie druk probleem

Inmiddels erachter dat er geen printplaat in het t[…]

Na 1 week rondrijden met alle foutmeldingen en aan[…]

De navigatie plant regelmatig erg onlogische route[…]

Op het scherm zijn twee knoppen die prominent aanw[…]

Gezocht: caddy mk1

Goedendag, Ik ben opzoek naar een harde en zo goed[…]