VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Polo, Lupo, Fox & UP!.
ik heb een vraag. heb al veel forums doorzocht maar kon niet het juiste antwoord vinden.

ik heb een polo 6n en ik wil de ontstekingstijd controleren aangezien als ik gas geef hij even wegvalt en hem dan weer oppakt.
en soms valt hij spontaan uit, en dan bedoel ik het zo....

start de auto koud... laat hem voor 2 min lopen... loopt goed

(dit is soms niet altijd)
geef een beetje gas en laat daarna los begint hij op 3 cilinders te lopen lijkt wel. ik heb een filmpje maar is midden in de nacht dus is audio...

je kan met de auto rijden als hij zo raar loopt maar tijdens het rijden minder vermogen en bij spontaan gas los en weer gas geven valt hij uit.

start hem weer loopt hij weer perfect of beroerd 80% van de keren loopt hij weer perfect......dat is dus een beetje mijn probleem.
het volgende heb ik geprobeerd:
ik heb de gasklep opnieuw geprobeerd in te leren lukt niet helemaal...
heb ook een nieuwe verdeelklap en rotor. het ploffen is minder geworden.
bougies vervangen deed nix...
bougiekabels doorgemeten zijn aleemaal +- 5k ohm

dus gewoon om zeker te zijn wil ik het onstekingstijdstip en vervroeging controleren met de stroboscooplamp en moet volgens documentatie in basisinstellingen worden afgesteld.

nou weet ik dat ik in vcds :
[01 - motor] -> [04 basisinstelling] ..... maar welke groep weet ik niet

Dus als iemand weet welke groep ik moet hebben ben ik heel dankbaar

mvg joshua

het Filmpje :
Laatst gewijzigd door joshuaVDgraaf op 24 feb 2020 17:59, 1 keer totaal gewijzigd.
hoi, ja ik heb vcds gekocht, ik heb hem al uitgelezen en geen foutcodes. ook als hij zo raar doet lijkt alles oke. helaas heb ik hem nog niet kunnen loggen want iedere keer als ik me laptop bij me heb doet hij normaal en heb ik hem eens niet mee dan begint het gezeur. haha tis net of hij niet geholpen wil worden, ik weet ook niet hoe ik het kan triggeren.
wel merkte ik als ik ([01-motor] ->[04 basisinstelling] -> groep 001]) het motor toerental word verhoogd naar 1500-2000 rpm maar dan heel erg begint te ploffen. dit is ook de groep voor gasklep inleren bij mij
Vaak is het zinvol om toch een log te maken, ook al treedt het probleem op dat moment niet op, kenners kunnen vaak dingen opmaken uit zo'n log.

Waar je zeker mee op moet letten is het klakkeloos starten van basis-instellingen, zeker als je niet weet waar je mee bezig bent.

Welke versie software van VCDS gebruik je?
Vw golf 3 climatronic

Goedendag, Ik heb een golf 3 uit 1996 rolling sto[…]

Goedendag, Ik rij een golf 7 2.0 tsi. Maar zit me[…]

Arteon 2.0 TDI aankoop

Als ik me niet vergis moet de distributieriem verv[…]

Onbekend tikkend geluid

Goeiedag heren en dames van het goede leven, Had […]

Touareg 7P5

Hi allen, Ik heb mijn huidig Touareg een klein d[…]

Raamrubbers Jetta 2

Goedenavond, mijn raam rubbers zijn slecht en nu l[…]

Kan verschillende oorzaken hebben: - kachelradiat[…]