VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Polo, Lupo, Fox & UP!.
  • Gebruikersavatar
#2823704
Hallo, ik vraag jullie hulp omdat ik het niet echt meer weet, Ik heb best wat auto kennis maar ik kom er gewoon niet meer uit.

Als ik het gas loslaat reageert de auto hier wat onrustig op.
Wanneer de motor nog koud is, en dan nog op benzine loopt lijkt het het ergst. als ik dan het gas los laat om terug te schakelen valt hij soms echt keihard uit met een soort pufje, of met wat sputteren herpakt hij soms.

Bij een warme motor valt hij niet meer uit, maar valt voor mijn gevoel wel ver terug, ik heb echter weinig ervaring met 3-cilinders.
stationair zit hij vaak rond de 800 rpm, bij het gas loslaten met warme motor zakt hij toch meestal even naar de 700 en pakt dan weer op.

Wat ik zo raar vind is dat de auto verder zo zuiver en vloeiend loopt, geen schudden, geen geluiden reageert direct op het gas en trekt voor een 56pk 3 cilinder verbaasinwekkend goed door, de motor lijkt top fit!

wat ik tot nu toe gedaan heb:
- nieuwe bougies en penbobines -> hierna liep de motor een stuk stabieler voor mijn gevoel, maar het was hem niet.
- Nieuwe krukas positie sensor- de vorige veroorzaakte een storing maar ook dit was het niet.
- Nieuwe olie en filter
- compressie gemeten, zowel warm en koud tussen de 12 en 13 bar
- het laatste wat ik gedaan heb was de lambdasonde, na te meten bleek het verwarmings element stuk. ik hoopte dat dit hem was maar helaas.

Ik heb de vacuumslang nog gecontroleerd en het gasklephuis en de maf-sensor gereinigd maar ook dit was het niet.

ik begin bijna te denken dat het motormanagement gek geworden is, of toch een sensor die ik vergeten ben.

als de motor stationair draait met de oliedop eraf en ik zet deze er te snel weer op valt hij ook uit, kan het ermee te maken hebben dat er onderdruk in het carter is of is dit normaal?

ik hoop echt dat iemand me verder kan helpen want ik weet het niet meer!
#2823833
nou ik heb alles uitgelezen, een aantal foutcodes waren te verklaren, waaronder lege accu en aircodruk. er was 1 die ik niet snap, deze kwam na verwijderen ook direct terug:

00849 - S-contact at Ignition/Starter Switch (D):
25-00 - Unknown Switch Condition

VAG nummer : 6Q0 959 433 G
Component : 40 Komfortgerát

zegt iemand dit wat en kan dit de problemen die ik omschreven heb veroorzaken?
#2823834
ook hiervoor heb ik denk ik een verklaring, bij mijn auto werkt alle electronica pas vanaf contact stand 2, de stand waarop de motor loopt dus.
ik vond dit al vreemd maar dit verklaart dus de laatste foutcode.
het leek me ook al niet logisch dat dit deze problemen veroorzaakt.

ik heb dus nu echt niks meer, de foutcodes geven niks aan en alles wat ermee te maken kan hebben is vervangen. ik weet het echt niet meer.

als iemand nog iets weet - wat dan ook - hoor ik het heel graag

Zelf de auto uitgelezen en de auto geeft aan dat h[…]

Bougies Polo 1.4 GTI (6R)

Even een vraagje, vandaag de bougies vervangen (wa[…]

Er is een vast bedrag dat volkswagen vergoed in NL[…]

Ben nu toch aan het heroverwegen wat ik met de ove[…]

Polo 2016 start niet

Waarmee is de auto uitgelezen? Veel tools zijn nie[…]

Probleem bleek uiteindelijk een kapotte EGR klep. […]

Ik had stoeprandschade en kon mijn velg laten hers[…]

Mijn T roc vanuit Italië is ook offline naar 2 jaa[…]