VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Audio, video & gaming in je auto
  • Gebruikersavatar
door Mhmd88
#2822532
Hello Gents,

Ik zit met een probleem in mijn Golf 2012.

Mijn rns315 is uit mijn auto gestolen, samen met de module die er in zat.

Ik heb nooit geweten welke module dat is geweest......Nu heb ik een Rns510 aangeschaft met een UHV module ( kreeg te horen dat die nodig was)

Het vreemde is nu dat de bluethoot alleen werkt wanneer de auto aan de VCDS is gekoppeld en het kopje Telephone 77 is ingeschakeld. Anders werkt ie echt niet.

Ook in de boordcomputer verschijnt de phone optie maar daar kan ik niks mee doen....


Wie kan mij helpen?
Gebruikersavatar
door Antera
#2822544
Heel vreemd verhaal. Nog nooit gehoord. Heb je module 77 onder de stoel zitten? Daarin moet je koppelen. En de RNS moet gecodeerd worden
door Mari
#2822552
Als ze een RNS315 al uit je auto halen, dan zal je van een RNS510 ook niet lang plezier hebben aangezien die veel interessanter is voor de boefjes. Een navilock maakt het ze moeilijker, maar als ze hem mee willen nemen gaat ie er toch wel uit.

Maak eens een complete scan van je auto, dan kunnen we zien wat er allemaal in je auto zit en hoe het gecodeerd is of juist niet. Dat het met VCDS aangesloten wel werkt en met een afgesloten VCDS niet klinkt mij ook vreemd in de oren.
door Mhmd88
#2822563
Ja het is zeker een vreemd verhaal! Maar het werkt echt op die manier haha. Antera, wat bedoel je met Module 77? Ik heb een UHV module onder de stoel liggen ( zelf aangeschaft).

Ik heb indd een navilock er op zitten.

Moet eerlijk zeggen dat ik geen idee heb wat voor scan ik moet maken omdat allemaal duidelijk in beeld te krijgen. Iemand misschien tips?
Gebruikersavatar
door Antera
#2822570
Zie het al geen originele BT module in de auto dan is er helaas weinig over te zeggen en zal je moeten gaan kijken naar de UHV module zelf
door Mari
#2822579
... heb je de auto al verteld dat je nieuwe hardware hebt toegevoegd? De RNS510 en naar alle waarschijnlijkheid ook de UHV module moeten wel bekend zijn in de CAN Gateway.

Module 77 - Telephone... die had ik in mij n MK5 zitten om de telefoon te koppelen met de RNS300
door Mhmd88
#2822588
Antera schreef:Zie het al geen originele BT module in de auto dan is er helaas weinig over te zeggen en zal je moeten gaan kijken naar de UHV module zelf

Hoezo is deze niet orgineel? Naar mijn weten is dit gewoon een vw product.
door Mhmd88
#2822589
Mari schreef:... heb je de auto al verteld dat je nieuwe hardware hebt toegevoegd? De RNS510 en naar alle waarschijnlijkheid ook de UHV module moeten wel bekend zijn in de CAN Gateway.

Module 77 - Telephone... die had ik in mij n MK5 zitten om de telefoon te koppelen met de RNS300

Ja die module 77 staat er in. En wanneer die geconfigd wordt werkt de BL. Maar zodra vcds wordt afgesloten gaat de BL uit.
Gebruikersavatar
door Antera
#2822600
Dan zal het toch in die module zitten vermoed ik. Als je alles gecodeerd hebt zoals het moet :-).

Als het een originele is dan zou je met module 77 in de telefoon module moeten komen.
En heb je dan een HT2 of een HT4 zitten?
Is het een nieuwe of een 2de hands?
Alle verbindingen al uit de module gegooid?
Andere telefoon geprobeerd?
door Mhmd88
#2822619
Hi Antera,

Uhm ik kom ook in de module 77. Aanpassingen kunnen worden gedaan. Worden ook gedaan. Maar zodra er uit die module wordt gestapt dan gaat de BL uit. Ik weet even nie wat een HT2 of 4 is. Het is een 2dehandse.
Gebruikersavatar
door Antera
#2822626
Staat op de module. kan goed zijn dat de module defect is en elke keer zijn geheugen verliest of iets

Hoi, Ik heb sinds een maand of 6 een Arteon TSI 2.[…]

Geen ervaren sleutelaar die een soortgelijk proble[…]

Car play /android/radio /navi

Xtrons goede ervaring mee. Gebruik ook even de zoe[…]

Geprobeerd, maar nog geen reactie. Was benieuwd […]

zoals werd voorgedaan in het filmpje waar je zelf […]

Golf 5 aircoprobleem

Hallo iedereen, mijn zoon bezit een 2004 Golf 5 me[…]

Heb van de week de auto weggebracht voor een servi[…]