VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen problemen
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2816317
Beste leden

Ik zal mezelf kort voorstellen. Ik al enige tijd lid maar ben al lange tijd inactief geweest. Ben sinds kort in het bezit van een Golf 6 1.6 TDI. Mijn VW Passat B6 mag de deur uit maar ik zit met een probleem met de remmen...

ik heb mijn auto geleend aan mijn schoonbroer en die bleef rijden met versleten remblokken. Gevolg: remblok is volledig OP en de remzuiger zit nu tegen de remschijf aan. Het gaat om de achterste rem (dus met een elektrische parkeerrem). Vandaag geprobeerd om de remklauw te demonteren maar dat lukt niet doordat de zuiger in de weg staat. Met VCDS heb ik de parkeerrem teruggezet maar ook dat hielp niet. Ik zit dus gewoon met een remklauw die ik niet gedemonteerd krijg.

Iemand tips hoe ik de remklauw er alsnog eruit krijg? En ik ga ervan uit dat ik een nieuwe zuiger zal nodig hebben?

Bedankt voor de tips![center-img][/center-img]
#2816324
Klauw met schijf en al demonteren, nieuwe schijven, blokken en klauw erop. Als de boel echt zó vast zit dat dit niet wil, slijptol erin.

Kosten doorberekenen op de chauffeur die zo slim is geweest om door te rijden met versleten blokken.
#2816325
Dennuus1 schreef:Klauw met schijf en al demonteren, nieuwe schijven, blokken en klauw erop. Als de boel echt zó vast zit dat dit niet wil, slijptol erin.

Kosten doorberekenen op de chauffeur die zo slim is geweest om door te rijden met versleten blokken.
En allicht een nieuwe zuiger? Kost best geld zie ik... ik wil het zo goedkoop mogelijk houden gezien hij toch verkocht zal worden voor export ..
#2816328
rem pedaal van de auto intrappen en vast zetten in die positie.
slang van de remvloeistof demonteren.
motortje achter van de klauw afhalen.
dan met een inbus sleutel dacht nummer 6 zuiger naar binnen draaien van achterkant af gezien,
tegen de klok in.
hierna de gehele klauw reviseren dus nieuwe rubbers nieuwe stofhoes en nieuwe zuiger.
kost je rond de 20 a 30 euro aan materiaal.
na demontage en wederom montage niet vergeten te ontluchten rempedaal pas los als de slang er weer op zit. op deze manier lekt de vloeistof niet uit de slang doordat het systeem gesloten is.
#2816337
patrickmk3 schreef:rem pedaal van de auto intrappen en vast zetten in die positie.
slang van de remvloeistof demonteren.
motortje achter van de klauw afhalen.
dan met een inbus sleutel dacht nummer 6 zuiger naar binnen draaien van achterkant af gezien,
tegen de klok in.
hierna de gehele klauw reviseren dus nieuwe rubbers nieuwe stofhoes en nieuwe zuiger.
kost je rond de 20 a 30 euro aan materiaal.
na demontage en wederom montage niet vergeten te ontluchten rempedaal pas los als de slang er weer op zit. op deze manier lekt de vloeistof niet uit de slang doordat het systeem gesloten is.
Thanks Patrick. Hier kan ik al mee starten. Een kleine bedenking: wanneer ik het motortje terugzet met de inbus, dan moet ik alsnog de zuiger zien terug te zetten toch? Hoe krijg ik dat voor elkaar gezien de zuiger nu tegen de remschijf aan zit..? Een dikke platte schoevendraaier ertussen en de zuiger terug forceren?
#2816348
je zet niet het motortje terug met de inbus maar de zuiger zet je terug met de inbus.
de as van het motortje is een inbus vorm.
#2820315
Beste allemaal,

Ik was ook verrast dat de zuiger niet mee wilt werken bij bijna versleten remblokken achter van VW Tiguan. De rem zit los nadat ik de elektrische handrem heb uitgezet. Zelfs met veel kracht op de zuiger m.b.v. een poelie trekker.

Opmerking: zeer goede uitleg: https://mechanicbase.com/brakes/change- ... ing-brake/

Echter maak ik geen gebruik van de VCDS tool of zo. Is deze tool echt vereist?
#2820323
ErikCoen schreef:Beste allemaal,

Ik was ook verrast dat de zuiger niet mee wilt werken bij bijna versleten remblokken achter van VW Tiguan. De rem zit los nadat ik de elektrische handrem heb uitgezet. Zelfs met veel kracht op de zuiger m.b.v. een poelie trekker.

Opmerking: zeer goede uitleg: https://mechanicbase.com/brakes/change- ... ing-brake/

Echter maak ik geen gebruik van de VCDS tool of zo. Is deze tool echt vereist?
hij moet er ook ingedraaid worden in plaats van met grof geweld te drukken...
vcds is eigenlijk noodzakelijk maar er zijn oplossingen om heen zoals reeds boven beschreven.

Beetje late reactie maar lokale schadeherstelbedri[…]

Dag allen Ik heb sinds 2 maanden een nieuwe ID4.[…]

Golf 7 gte app

Goedemorgen, Ik heb een probleem met de app-bedie[…]

Verhelpen vals olie druk probleem

Inmiddels erachter dat er geen printplaat in het t[…]

Na 1 week rondrijden met alle foutmeldingen en aan[…]

De navigatie plant regelmatig erg onlogische route[…]

Op het scherm zijn twee knoppen die prominent aanw[…]

Gezocht: caddy mk1

Goedendag, Ik ben opzoek naar een harde en zo goed[…]