VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Scirocco, Corrado, EOS & Beetle.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2815641
Hallo,
Sinds gisteren heb ik soms dat ik mijn ramen niet meer omhoog of naar beneden kan doen. Zo kan ik het linker raam dan naar beneden doen, maar dan kan ik hem niet meer omhoog doen, alleen nog naar beneden, voor het rechter raam geld hetzelfde, het werkt ook niet met de knop op de rechterdeur dus het zal niet aan de knoppen liggen? Het komt ook voor dat het raam niet meer omhoog en naar beneden kan. wanneer ik de deur open gaat het raam nog wel de halve cm naar beneden die normaal is dus het is ook niet de motor, die werkt gewoon, maar de aansturing werkt dus niet. Wanneer het regent en ik mijn auto wil parkeren doe ik dus mijn deur open om uit te stappen, dan gaan de ramen een halve cm naar beneden, wanneer ik vervolgens de deur dicht doe gaan de ramen echter niet meer omhoog, ik heb al wel gehad dat na 3 minuten wachten het raam wel ineens uit het niets weer omhoog ging voor die laatste halve cm.
Ik heb al geprobeerd de accu er 10 seconden af te halen en de bovenposities te resetten door ze 5 seconden omhoog vast te houden. Ook heb ik wat aan de bekabeling gezeten die van de deur naar de carosserie loopt via die rubberen 'slang' maar dit leek geen effect te hebben, het lukt me ook niet om die slang los te krijgen om naar de kabels zelf te kijken.
mogelijk heeft het probleem te maken met regen, heb het tot nu toe alleen gehad wanneer het lichtjes spetterde.

Wie kan mij helpen?
#2815649
als je de mogelijkheid hebt lees de auto even uit.
hier word je vast wijzer van.
post de foutcode's even hier.
#2815650
Inderdaad even uitlezen. Ik denk dat er een foutcode aanwezig is in de volgende regelapparaten:|

- [09] - Central Electr.
- [46] - Central Conv.
- [42] - Door Electronics Driver
- [52] - Door Electronics Passenger

Indien er in deze regeleenheden foutcodes aanwezig zijn, deze hier posten. Daarmee kunnen we je vast verder helpen ;)
#2815716
ligt er aan hoe goedkoop je scanner is.
of die alleen obd2 leest of ook voertuig specifiek.
#2815721
rensvanduren schreef:Ik heb het uitgelezen met zo'n bluetooth reader, en die gaf aan dat er geen errors in de ECU waren, moet ik hem met een professionelere scanner scannen of had hij de errors ook kunnen vinden met de goedkope scanner?
Dit zal waarschijnlijk alleen de ECU van de motorelectronica zijn. Zie mijn eerdere post voor de ECU's die je uit moet lezen. Hiervoor zal je wel een meer geavanceerd uitleesapparaat nodig hebben. Het programma dat je nu gebruikt ondersteunt dit niet.
#2815736
Wat je ook nog even kunt proberen is door bij je steutel op sluiten te drukken en vast te houden om het raam te sluiten. Of open en vast houden om hem open te zetten.

Dan kun je zien of de ramen verder wel goed werken.

Het zou dan aan de knoppen kunnen liggen.

En openen en sluiten van de ramen met de sleutel moet gewoon actief zijn.
Noodoproepfunctie

Ook ik krijg deze melding bij een ID3 first editio[…]

Hoi, Bij het vervangen van het remlicht rechtsach[…]

mph of kmu Touran 2011

Geen idee wat je bedoeld met 2de snelheidsaanduidi[…]

Zie forumregels. Zou je aub alle gegevens erbij wi[…]

Hartstikke fijn dat het werkt. Dank voor de feedba[…]

Raam maakt een vreemd geluid

... als je een vreemd geluid hoort wanneer het r[…]

Polo 2016 start niet

Een dergelijke fout vindt jij niks bijzonders? Li[…]

Je hebt een foutcode, dus die zoek je op de websit[…]