- 07 okt 2018 18:17
#2813263
Beste lezer,
Ik ben de trotse eigenaar van een golf IV 1.6SR 1998.
Inmiddels 265.000 op de teller maar loopt nog steeds vlekkeloos en bezorgt me veel rijplezier.
Echter is mijn oog gevallen op enkele 1.8t gti’s. Ze zijn veel vlotter, sommigen gechipt en bovendien is het verbruik niet noemenswaardig veel hoger dan de 1.6.
Mijn vraag, voordat ik nu advertenties loop te verzamelen en m’n 1.6je inruil (of de 1.8t gti er bij koop);
Zijn er dingen die bij een 1.8t gti zodanig anders zijn dat ik er bij aankomst echt als eerst naar moet kijken?
Staan ze bekend als olieslurpers vanaf een bepaalde kilometerstand? (Mijn 1.6 met 265d km heeft bijvoorbeeld een halve liter olie in de 1.5-2.5 maanden nodig wat ik redelijk oke vind.)
Hoe check ik of de turbo nog in goeie staat is? Is deze onbetrouwbaar vanaf een bepaalde km stand?
Al het advies en alle opmerkingen zijn super welkom! Alvast bedankt.
Ik ben de trotse eigenaar van een golf IV 1.6SR 1998.
Inmiddels 265.000 op de teller maar loopt nog steeds vlekkeloos en bezorgt me veel rijplezier.
Echter is mijn oog gevallen op enkele 1.8t gti’s. Ze zijn veel vlotter, sommigen gechipt en bovendien is het verbruik niet noemenswaardig veel hoger dan de 1.6.
Mijn vraag, voordat ik nu advertenties loop te verzamelen en m’n 1.6je inruil (of de 1.8t gti er bij koop);
Zijn er dingen die bij een 1.8t gti zodanig anders zijn dat ik er bij aankomst echt als eerst naar moet kijken?
Staan ze bekend als olieslurpers vanaf een bepaalde kilometerstand? (Mijn 1.6 met 265d km heeft bijvoorbeeld een halve liter olie in de 1.5-2.5 maanden nodig wat ik redelijk oke vind.)
Hoe check ik of de turbo nog in goeie staat is? Is deze onbetrouwbaar vanaf een bepaalde km stand?
Al het advies en alle opmerkingen zijn super welkom! Alvast bedankt.