VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2808290
Ik heb de stofhoes,die bij de versnellingsbak zit,op mijn aandrijfas passagierskant vervangen. Dat is bijna helemaal goed gegaan maar ik denk dat de aandrijfas bij de versnellings bak niet goed zit en moet ik de as weer loshalen, ik had nu complete wielophanging losgemaakt maar is er geen makkelijkere manier om de aandrijsas er tussenuit te halen??

Bij het vervangen van de hoes is dat lager op de as aan versnellingsbakzijde uit elkaar gegaan,die 6 knikkers had ik los, zo goed mogelijk terug in elkaar gezet.

Het probleem dat nu is ontstaan;
Auto rolt/rijdt wel maar het lijkt dat de as bij de bak blokkeert ofzo want per omwenteling van de as gaat de hele auto rechtsvoor omhoog alsof die as/lager krom is en zakt ook weer naar normale hoogte.vering zit goed.

Iemand suggesties?
#2808292
Meestal kan je de aandrijfas er wel uit halen als je de veerpoot van het fusee los haalt.

Ik zou eerst de auto even bij dat wiel op de krik zetten en met de hand een slinger aan het wiel geven, zie je snel genoeg waar het aan ligt. De buitenste homokineet aan de wielzijde heeft ook balletjes die fungeren als een lager, zou ook goed kunnen dat daar iets uit is geschoten bij het (de)monteren
#2808295
vraag even iemand erbij die de situatie ter plekke kan bekijken.
het zou zonde zijn als er straks wat kapot gaat want het klinkt nie echt best.
Gebruikersavatar
door MVW
#2808305
patrickmk3 schreef:vraag even iemand erbij die de situatie ter plekke kan bekijken.
het zou zonde zijn als er straks wat kapot gaat want het klinkt nie echt best.
Precies dat. Hulp vragen van iemand die er verstand van heeft :tu: Ik denk zelfs dat de homokineet al beschadigd is gezien het probleem wat je aangeeft. Waarschijnlijk zit er een kogel niet goed in de homokineet en klemt deze ergens in een spiebaan.
Software versie 3.5

Heb ook een email ontvangen dat 3.7 er aan komt vo[…]

RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]

uitlezen en diagnose

"laten uitlezen met OBD"... dat is wel e[…]