VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Schrijf een goede handleiding en help een ander
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door andyvp
#2805011
Net een golf 5 bouwjaar 2005 gekocht , nu blijkt die radio zijn instellingen telkens te resetten als ik motor heb stilgelegd . het is heel hinderlijk want als ik de auto opnieuw start staat volume telkens op 15 en de geluidsinstellingen staan ook niet goed .

Er moet toch wel een mogelijkheid kunnen zijn om te saven , maar ik vind het niet .

ik weet zelfs niet welk merk of type radio het is :(
afstandsbediening is er ook niet meer , zou ik die kunnen appart kopen ?
IMG_0318.JPG
IMG_0318.JPG (2.02 MiB) 2112 keer bekeken
Gebruikersavatar
door PaulusB
#2805025
Aan de kleur en SD en MAPS slot te zien heb je een Windows CE Chineese kloon RNS. Onthoud hij de radio zenders wel?
door andyvp
#2805301
kan het zijn dat hij verkeerd is aangesloten ? want normaal mag mijn radio toch niet afslaan als ik contactslot een klik terugdraai om enkel motor stil te leggen en te blijven luisteren naar de radio ?
Gebruikersavatar
door MVW
#2805310
Zit er een CAN-bus adapter bij? De radio wordt in- en uitgeschakeld door een signaal van de CAN-bus. Wellicht zit er van een vorige radio nog een geschakelde plusdraad achter de radio? Die is in het geval van de CAN-bus adapter niet meer nodig.

Dus controleer even of er het e.e.a. aan de bedrading in de ISO-stekker achter de radio is aangepast en controleer of op de plusdraad / draden constant 12 volt staat, zowel bij in- als uitgeschakeld contact.
door andyvp
#2806304
Bedankt voor de uitleg MVW , ik heb de radio ondertussen eruit gehaald , de ACC en Batterij aansluiting op de stekker zijn verwisseld is het enige wat ik kan zien .
heb ik het juist als ACC van het contactslot komt ?
door andyvp
#2806455
ondertussen kabels ACC en batterij doorgeknipt en omgekeerd verbonden , alles blijft nu in het geheugen ...voor mij is het opgelost .
Welke android radio?

Hoi iedereen, ik ben nieuw op VWForum. Ik heb een […]

P068400 slechte 1e start

Beste allemaal, Bij de eerste start duurt het 4/5[…]

... onderdelen bij garage zijn vrijwel altijd duur[…]

VW app of WE connect

Goedenavond samen, sind enkele dagen rij ik in ee[…]

Op remreiniger start die ook niet enigste wat die […]

beste kenners, ik heb een golf 4 1.6 benzine uit […]

de suggesties van @vwbasm ook opgevolgd? Lees […]

Volgens tekening is het de eerste stekker alleen […]