VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met T1-6, Multivan, LT & Crafter
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door hanh
#2804749
Hoi,

Deze week ga ik naar een T5 2.5 TDI (130pk) kijken omdat ik deze misschien wil aanschaffen. Auto lijkt in orde, heeft een mooie historie, alleen vertelt de eigenaar me dat wanneer er met een koude motor een zware last wordt getrokken (of hard wordt opgetrokken) er een waarschuwingslampje gaat branden (voor de motor neem ik even aan, dubbel check ik nog even).

Iemand een idee waar dit aan kan liggen? De turbo is vervangen omdat ze dachten dat dit het was, maar dat was het niet. Auto heeft nog geen 200k gelopen, logische km-stand.

Ik neem een diagnoseapparaat mee om de computer uit te lezen. Zou deze storing daar ook in terug moeten zijn te vinden zonder dat deze op dat moment actief is? Of moet ik hem dan echt even koud over de zeik helpen (ook weer zo wat).

Alsvast bedankt,

Han
#2804750
code zou opgeslagen moeten zijn.
en je kunt op dat moment ook kijken of de code statisch, sporadisch en of actief is
#2804751
gaat het lampje echt branden en daarna uit of knippert die >?
of weet je dit nog niet ?
Gebruikersavatar
door Knudde
#2804760
Over welk storingslampje hebben we het? Het eerste wat in me op komt is het driehoekje dat je wielen doorslaan. Check effe het merk banden
door hanh
#2804853
Volgens de verkoper gaat het om het motorlampje (icoontje met motor erop) die bij een koude motor aan gaat wanneer er flink opgetrokken wordt (bijv. met een beladen trailer).

Alleen heeft de verkoper zich bedacht dus ik ga niet meer kijken. Bedankt voor de reacties in ieder geval ;)
Gebruikersavatar
door Knudde
#2804855
Nederland staat vol met die dingen. Lekker laten gaan dan. Ik heb nog wel een tippie. Bij mij is de kat leeg en dat is eigenlijk geen winst. Je mist helemaal onderin het toeren gebied het broodnodige koppel om lui weg te kunnen rijden. Je merkt het goed als hij beladen is en je wilt wegrijden op enkel de koppeling. Het zal er ook wel mee te maken hebben dat m’n andere bus een automaat heeft en ik er wat onhandiger in geworden ben
Raam maakt een vreemd geluid

... als je een vreemd geluid hoort wanneer het r[…]

Polo 2016 start niet

Een dergelijke fout vindt jij niks bijzonders? Li[…]

Om er nog even op terug te komen; Er zaten bij mij[…]

Wie heeft interesse voor overname 4 velgen met ban[…]

Je hebt een foutcode, dus die zoek je op de websit[…]

Sleutel niet herkend

Nou, de kogel is door de kerk en het euvel is opge[…]

Ik heb contact opgenomen met Vw PON en dit is het […]

Zelf de auto uitgelezen en de auto geeft aan dat h[…]