VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen T1-6, Multivan, LT & Crafter
  • Gebruikersavatar
door hanh
#2801082
Ik ga van de hak op de tak (zie vorige posts in deze groep), zal ik een lekker degelijke T4/T5/LT kopen? Twijfel twijfel, en kom dan uiteindelijk toch altijd uit op de T3 sycro, dat wordt natuurlijk een gebed zonder eind, maar het is in mijn ogen wel de mooiste bus.

Zie er nu eentje staan in Oostenrijk, en laat ik nou net eind deze maand in Oostenrijk zitten. Volgens de eigenaar is de bus in goede staat (voor een bus uit 92, en de 1.9TD zal wel versleten zijn met 225.000 op de teller, daar staan de T3's wel om bekend), maar ik kan er in principe mee terug rijden. Enige defect wat mij is verteld, is dat de sper van het diff achter niet meer werkt.

Ik vraag me dus af of iemand mij kan vertellen hoe dit sper wordt bediend (hydraulisch dacht ik), en wat het zou kosten om dit te repareren/vervangen. Misschien moet het hele diff vervangen worden? Lijkt me een goed punt om op te onderhandelen.
#2801083
Met de T3 synchro heb je in ieder geval wel wat bijzonders. Dat is altijd goed. Hoe kapot is de sper? Blijft hij gespert of kan je niet meer sperren? Dat laatste is niet zo’n probleem. Met constante sper ga je de boel wel horen knarsen en wringen met wat bochten in de weg. Succes en vergeet de foto’s nie

De Booster op de accu gezet met beide polen of zoa[…]

Lane assist pas bij 80km/h?

dat gaat zeker niet veranderend :-) de auto produc[…]

Vreemd geluid bij wegrijden

Dealer net gebeld……ik had gewoon 2 jaar fabrieksga[…]

waarde bepaling

Goedemiddag, Ik vroeg mij af hoe iedereen de waard[…]

navigatie MIB2

Er komt geen nieuwe meer uit. Die voor de High i[…]

Rijbereik wordt berekend aan de hand van het verbr[…]

T roc meer geluid willen horen

Hoi allemaal, Ik heb een t roc uit 2018. Stage 1 […]

Hoi allemaal, Ik heb een t roc uit 2018. Ik was b[…]