VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Scirocco, Corrado, EOS & Beetle.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2789171
De scirocco van mijn zwager heeft sinds kort last van een raar bijgeluid en trilt hierbij.
Voorheen had die dit dit soms bij een koude start, nu dus iedere keer.
Wanneer de airco ook nog wordt aangezet gaat de motor nog erger trillen.
Bougies zijn reeds vervangen, omdat dit volgens een kennis het probleem kon oplossen.
Dit bleek niet zo te zijn. Iemand hier een idee wat het kan zijn? :SCRATCH:
Het gaat hier om een 1.4 TSI 160pk motor met ±110.000km

http://www.youtube.com/watch?v=SpJ0pZ4X3FA
#2789182
Dan zal het waarschijnlijk wel de ketting incl de nokkenasversteller.zijn. Ik zou geen meter meer rijden. Als die klapt is je blok stuk.... 110.000 kan het best dat de ketting op zn eind is. Als het de originele is.
#2790318
Klopt inderdaad van die ketting en de nokasversteller, deze geven een vreemde tik dan als de timing niet meer klopt. De ketting is dan te slap. Je hoort bij het starten een geluid alsof je een diesel hebt.

Mijn golf heeft bij het starten alsnog wel dat ie wat rauwer klinkt, wat hoger in z'n toeren, totdat ie warm(er) is (uitstoot normen halen). Hij krijgt dan een iets rijker mengsel toegediend zodat ie sneller op temperatuur is, dan zorgt aan het begin ook voor een wat schokkerig gevoel (bij stilstaan na starten). Verdwijnt gelijk bij mij zodra ik begin met rijden.

Probleem met de ketting kunnen ze snel vaststellen bij de garage, zowel mijn ketting (MK6 160pk) als die van mijn ouders (MK6 variant 122pk) is al vervangen en rijden dan meteen stukken beter. Ook de koppelingsplaten waren bij beide van onze auto's een probleem van schokken en "slap" schakelen. Even om je een idee te geven waar het mogelijk aan kan liggen, ik ben geen monteur, enkel een ervaringsdeskundige ;)
#2790337
Komt inderdaad heel veel voor, wij hebben daarom ook een speciale actie hiervoor.
Ook steeds vaker hebben wij tsi motoren binnen met een ratel van de ketting na het starten maar een goede ketting. Hebben we kunnen oplossen met een nieuw oliefilterhuis(distributiedeksel). Hieruit lekt de olie weg waardoor het bij starten langer duurt dat de spanner oliedruk krijgt.
Breekkabel bevestigen VW Tiguan 2013

Hallo, Ik heb onlangs een Volkswagen Tiguan uit 2[…]

Golf 5 GTI 77-RF-PL

Ik was de 1e eigenaar van deze auto en zag dat de […]

50/18 op een auto leggen die standaard 55/18 heeft[…]

Waarop baseer je een hoog verbruik? Tank vol gegoo[…]

Nieuwe firmware 1969 Golf 8

meteen naar 1969 vanaf 18xx

Is aop alle modellen mogelijk om ACC uit te zetten[…]

Stuur en stoelverwarming

In mijn GTE gaat bij dit weer elke keer bij een ni[…]

P1031 p2270 code 02 sensor

Hallo laaste dagen krijgen we meerdere codes op on[…]