VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2786130
Beste Forumleden,

Ik heb een Golf 4 van 2003 met 2 sleutels waarvan de transponder kwijt zijn geraakt door een fout.

Nu heb ik nieuwe transponders bestelt en een VAG tacho 3.01 (chinees) set maar ik krijg niet de SKC code te pakken.
De auto heeft een immo 3 type start onderbreker en als ik met VAG tacho verbinding maak met de VDO New ECU dan krijg ik te zien:

Please wait….trying to calculate key
Seed-key mode: 01
Seed-key mode: 01
Seed-key mode: 01
Seed-key mode: 01
Etc. etc.

Maar krijg geen pin code te zien.

Weet iemand waar dit aan kan liggen?
Of is er iemand in de buurt van Bergen op Zom die de juiste apparatuur heeft om de SKC/PIN te achterhalen en de sleutel te programmeren?

Alvast bedankt voor de hulp.
#2786169
Ja vagtacho, wat een troep, pas op dat je je teller niet om zeep helpt ermee..

Welke transponders heb je besteld ?

Welke motor zit erin ?

Code kan ik wel achterhalen.. Maar je woont niet om de hoek.
#2786201
Excuses Hawkeye, heb me net voorgesteld in apart topic, is wel zo netjes inderdaad.

@MK2-VRT, schijnbaar als je VAG Tacho gebruikt om alleen SKC/PIN eruit te halen en daarna de sleutel programmeert met VCDS/VAGCOM dan zou dit risico lager moeten zijn.
Maarja zonder SKC/PIN valt er weinig te programmeren.

Ik heb de ID48 transponder besteld.
De motor is een 1.6 16V.
Limburg ligt idd niet om de hoek, misschien is er nog iemand anders met de juiste tools die in de buurt woont.

Ondertussen ga ik kijken of ik met een KKL kabel + VAG Commander de code kan achterhalen, VAG Tacho geef ik voor nu even op.
#2786359
Oke bedankt voor het delen van je ervaring Pacificmk4.
Kan je trouwens in je motor ecu komen? Zoja welke kabel/software gebruik je hiervoor?

Ondertussen heb ik het anders opgelost om de sleutels te programmeren.
-Gebruik een KKL kabel
-Installeer en start VAG K+ CAN Commander V2.5 op
-Selecteer bij connection type (rechtsonderin) K-line
-Ga naar Instrument/Immobilizer (knop in het midden)
-Selecteer instrument/immobilizer cluster type (was voor onze auto VDO66, VDO86, Motometer)
-Druk op read, en heb gewacht tot deze klaar is met lezen, ik heb ondertussen niets anders gedaan, om de kans op fouten tijdens uitlezen te minimaliseren (dus antivirus, automatic updates enz uitgezet)
-Rechts staat dan onder Login de code, in mijn geval 4 cijfers.

Om te verifiëren dat deze code correct is heb ik het volgende gedaan
-Start VAG-COM 311.2
-Select control module->17-instruments
-Login met de code, plaats er een 0 voor zodat het 5 cijfers word.
-Als code correct is dan blijft immobilizer lampje continu branden, als je eruit gaat dan ging hij weer knipperen. Dit is het teken dat de code correct is.

Daarna heb ik de 2 sleutel transponders ingeleerd volgens de methode die op de rosstech website staat:
http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/I ... ching.html

En zo weer minstens 280 euro bespaart dan als ik naar de dealer zou moeten.
#2819111
Ik update dit maar zodat iemand er misschien iets aan heeft. Onder een VM gaat het niet werken.
Dus heb ik een oude laptop genomen met vista. alles uitzetten : wifi, updates, virus scanners.
Daarna werkt de commander software en kun je inderdaad de PIN lezen. Dus het belangrijkste is gelukt. Bedankt RMSMK4 voor je uiteenzetting. Anders was het niet gelukt.
RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

Software versie 3.5

Momenteel wordt voor de ID.4 1st software versie 3[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]

uitlezen en diagnose

"laten uitlezen met OBD"... dat is wel e[…]