VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Audi
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Corney
#2773795
sinds een maandje de eigenaar van een Audi TT! (Mk1 1.8t AJQ)

Het 1e euveltje is er, en is ook niet onoverkomelijk met een auto voor het jaar 2000. Namelijk; de thermostaat is stuk. Deze thermostaat wil ik vervangen, en dat gaat me vast en zeker ook wel lukken (hoop ik). De auto blijft rond de 60celsius. Als ik stil sta loopt deze mooi op tot de 90 graden.

Af en toe sta ik voor een langere tijd stil, kijk ik op het climate control scherm en ga dan naar code 49 (koelvloeistof temperatuur). De ene keer slaat de fan netjes aan tussen de 92 en 97 graden. Maar soms loopt het metertje door tot richting de 100 zonder dat er een fan aangaat.. Nu heb ik me wel een beetje ingelezen over dit probleem, en blijkt dat er wel wat problemen zijn met de temperatuur; maar nou niet specifiek dat die het de ene keer wel doet, en de andere keer weer niet. Zo richting de 100 graden begint het toch te jeuken, en zet ik de auto maar af..

Ook heb ik het econ lampje NIET aanstaan. (Dus de airco aan) Maar heb ergens op een forum gelezen dat wanneer de airco aanstaat de kleine fan ALTIJD draait. Hier heb ik naar gekeken, maar deze fan doet helaas niets. Dat de airco het voor paar dagen per jaar niet doet neem ik voor lief. Maar weet niet of dat de kleine(airco) fan evt in verband kan staan met de grote(koel) fan die af en toe hapert..

Hoop zeer dat jullie mij kunnen helpen!
Gebruikersavatar
door Corney
#2783036
Probleem gevonden.. De interne weerstand van de 1e trap was kapot. Na 2 nieuwe externe weerstanden geplaatst te hebben werkt deze weer naar behoren.

Voor de geintresseerden; google eens op de koelfanmod vw 4/leon 1m etc.
Golf 5 aircoprobleem

Hallo iedereen, mijn zoon bezit een 2004 Golf 5 me[…]

Exquisite gays in your city

Outasight gays in your town Stunner gays mans

Beste Martijvoi, Bedankt voor je tips en adviezen.[…]

Heb van de week de auto weggebracht voor een servi[…]

Ik heb vergeten aan te geven dat problemen weg war[…]

Car play /android/radio /navi

Hallo mensen,ik vraag mij af welke Car play /andro[…]

Hallo allen! Ik heb een leuke golf 3 voor mijn vr[…]

2.0 tdi loopt slecht

Beste mensen, Ik zit met het volgende probleem met[…]