VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met T1-6, Multivan, LT & Crafter
Hallo

Ik ben nieuw hier en zit met een probleem.
Enkele weken geleden waren we in Zweden met mijn benzine T4 van 1999 met een APL motor en automaten bak en alles ging goed tot ik weg wilde rijden en ik een behoorlijke bonk hoorde bij het overschakelen. Nadien ging het schakelen niet meer goed. Als die overschakelde ging die ±2 seconden in zijn vrij. Ik liet het gas dan even los en dan pakte hij zijn 4e weer en kon ik goed rijden. Ook van 1 naar 2 was dat het geval.
In Zweden heb ik het filter en de olie laten vervangen maar zonder positief resultaat.
Inmiddels thuis en staat de auto al 4 weken in de garage al wordt er niet continu aan gewerkt.
Het kleppenblok is gecontroleerd en is goed.
Toen dacht ik dan moet het de automatenbak zelf zijn maar volgens de monteur is er iets loos met de canbus. Hij vertelde me dat er geen signalen komen of zo iets.
Andere vertelde me dat het niet zeker is dat er canbus in zit en de monteur misschien naar iets zoekt wat er niet is.
De monteur zei ook dat hij het vreemd vond dat de auto reed want er zaten stekkers van de canbus niet aangesloten.
Ik heb de T4 al enkele jaren en altijd goed mee gereden zonder dat er ooit iets aan de draden of stekkers gedaan is dus moeten die altijd niet aangesloten hebben gezeten.
Nu willen wij volgende week weer naar Zweden maar zoals het nu gaat ben ik er bang voor dat dit niet haalbaar is en roep jullie hulp in.
Kan iemand mij raad geven en weet iemand of de automatenbak van een T4 van 1999 met APL motor wel aangesloten zit op de canbus en of er uberhaubt wel in zit ?
Alle info en adviezen stel ik zeer op prijs en kan ik dan aandragen bij de garagehouder en hopelijk komt het dan toch nog voor elkaar en kan ik toch nog op vakantie.

Ik kijk uit naar jullie antwoorden
Alvast hartelijk dank.
Mvg
Nol
De automaat is gereviseerd en toen liep die weer goed maar het vertrouwen was weg dus heb ik hem verkocht en hebben we een 8 jaar jongere gekocht maar geen automaat meer.
Als ik het kenteken opzoek in ovi.rdw.nl dan worden er geen gegevens meer gevonden.
Mijn vraag waar ik toen geen reactie op kreeg is van 2010
Toen vroeg ik of er canbus in zat.
De monteur van VW zei me dat en ik vroeg of dat er inderdaad in zat
Die monteur was met pre-pensioen en werkte als parttime in de garage waar ik al ruim 40 jaar kom en zal daar ook blijven komen
Verder ben ik die VW kwijt en heb daarna een Fiat Doblo gekocht en met veel plezier reden. Nu heb ik die net ingeruild op een Ducato
Vw golf 3 climatronic

Goedendag, Ik heb een golf 3 uit 1996 rolling sto[…]

Goedendag, Ik rij een golf 7 2.0 tsi. Maar zit me[…]

Arteon 2.0 TDI aankoop

Als ik me niet vergis moet de distributieriem verv[…]

Onbekend tikkend geluid

Goeiedag heren en dames van het goede leven, Had […]

Touareg 7P5

Hi allen, Ik heb mijn huidig Touareg een klein d[…]

Raamrubbers Jetta 2

Goedenavond, mijn raam rubbers zijn slecht en nu l[…]

Kan verschillende oorzaken hebben: - kachelradiat[…]