- 08 okt 2016 18:30
#2764880
Beste heren en dames,
Golfje uitgeleend aan wat vrienden, helaas met wat minder verstand.
Er was een leiding losgeschoten (god knows why) en men is doorgereden, zonder koelvloeistof dus.
Na terughalen van de crash site bleek dat er witte rook uit kwam en witte smurrie in de olie, dus motorblok open getrokken.
Koppakking bleek gescheurd, 2e cilinder stond vol vloeistof. Nu heb ik inmiddels alles vervangen (koppakking, waterpomp, riemen en pakkingen) en kom ik tot de stomme verbazing dat er bij het vullen van de koelvloeistof, het er aan de achterkant van het motorblok uit komt stromen.
Het loopt 100% zeker niet langs de waterpomp, er zitten zover ik kan zien geen KVS slangen achter het blok.
De ruimte is te klein om het te kunnen zien zonder weer alles los te halen en ik kan eigenlijk maar 1 ding verzinnen... dat het pomphuis gescheurd is. Hoger is het niet 'nat'.
Dit zou redelijk betekenen dat het klaar is aangezien dit onderdeel is van het motorblok...
Kan zoiets (gezien omstandigheden, erg warm geworden zonder KVS) en hebben jullie nog een idee wat je eventueel nog kan proberen zonder al te veel los te maken?
Type: Golf III uit 1997, motorblok: AEE 1.6
Golfje uitgeleend aan wat vrienden, helaas met wat minder verstand.
Er was een leiding losgeschoten (god knows why) en men is doorgereden, zonder koelvloeistof dus.
Na terughalen van de crash site bleek dat er witte rook uit kwam en witte smurrie in de olie, dus motorblok open getrokken.
Koppakking bleek gescheurd, 2e cilinder stond vol vloeistof. Nu heb ik inmiddels alles vervangen (koppakking, waterpomp, riemen en pakkingen) en kom ik tot de stomme verbazing dat er bij het vullen van de koelvloeistof, het er aan de achterkant van het motorblok uit komt stromen.
Het loopt 100% zeker niet langs de waterpomp, er zitten zover ik kan zien geen KVS slangen achter het blok.
De ruimte is te klein om het te kunnen zien zonder weer alles los te halen en ik kan eigenlijk maar 1 ding verzinnen... dat het pomphuis gescheurd is. Hoger is het niet 'nat'.
Dit zou redelijk betekenen dat het klaar is aangezien dit onderdeel is van het motorblok...
Kan zoiets (gezien omstandigheden, erg warm geworden zonder KVS) en hebben jullie nog een idee wat je eventueel nog kan proberen zonder al te veel los te maken?
Type: Golf III uit 1997, motorblok: AEE 1.6