VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door Asmaniac
#2762362
Ik ben een trotse bezitter van onder andere een Golf 5. Graag wil ik deze iets wat aanpassen. Het betreft overigens een 1.9 TDI

Ik dacht aan het volgende:
Armsteun (dit lijkt mij geen probleem)
Cruise Control (kan dat "zomaar" hoe ga ik deze straks instellen - bij mijn Jetta zie ik het netjes op mijn dashboard). Is het noodzakelijk dat ik hier een ander stuur voor plaats of stuurring?
Schuifdak (kan dit zonder problemen of is dit niet aan te raden)
Mistlampen (moet ik daarvoor andere kabelboom oid?)

Misschien tzt ook nog een ander stuurtje, echter zijn die best prijzig om eerlijk te zijn (denk ivm de airbag).

Verder staat op de planning wrappen of dippen, dubbeldin dvd/navigatiesysteem en een set velgen.


Mijn vraag aan kenners; kun je achteraf eenvoudig cruisecontrol, schuifdak en mistlampen inbouwen? :D
Gebruikersavatar
door Kanerr
#2762579
Welkom,

heel makkelijk:
Cruisecontrol is mogelijk bij 95% van de modellen, de TDI naar mijn weten wel.
Schuifdak niet aan beginnen, achteraf is het lelijk gemonteerd en is kans op lekken groot.
Mistlampen appeltje eitje.

Echter, met alle opties die je met de tijd wil is het verstandig om je boordnet module te veranderen. Grote kans dat je nu een lage model hebt, en deze moet vervangen naar een hoger model. (cc, mistlampen, rns, stuurtje met knoppen etc etc etc)
:tu: Succes!
Gebruikersavatar
door hansdevogel89
#2762590
Cruise control kan bij 100% :tu:
En bij mijn weten zijn cruisecontrol en multifunctiestuur volstrekt onafhankelijk van welk boordnet erin zit, dat is puur de stuurkolommodule (waar je beter direct een highline kunt pakken als je ook mufu stuur erin wilt)
door Asmaniac
#2762620
Thnx guys!

Wel jammer dat het achteraf inbouwen van een schuifdak eigenlijk wordt afgeraden. Zeker omdat ik dit gewoon echt vet vind. Dus ik gooi hem er nog even een keer in; is het ook niet aan te raden als het een originele schuifdak is (van een golf 5)?

Wat betreft de boordnet; is dat de "display" bij je km-teller? Want ik neem aan dat daar de ingestelde sneldheid wordt getoond?

En het is dus boordnet + stuurkolommodule?
Gebruikersavatar
door hawkeye
#2762631
Een schuif/ kanteldak is wel zeker mogelijk, je kunt informatie krijgen bij Webasto, die heeft mooie daken en deze wordt ook ingebouwd en je krijgt garantie.
Gebruikersavatar
door hawkeye
#2763080
Durf ik niet te zeggen, maar je kunt dit informeren bij b.v. een vestiging van Webasto. Mocht je een tweedehands dak hebben gevonden en je wilt/ kunt die laten monteren, moet je wel kijken of alles in goede staat is en ook werkend is, hou ons op de hoogte.
door Asmaniac
#2763135
Yes I will, thank you 8)

Dan een andere vraag.... Er zijn Jetta's (wellicht zijn dit highline modellen?) met een chrome strip bij hun raam (vanaf de buitenkant gezien). Normaal zie je dit ook wel eens rondom de raamkozijnen alleen is dit dus alleen aan de onderkant. Iemand een idee waar ik deze strippen voor een redelijke prijs kan kopen? VW dealer gaf 50 euro per stuk aan (dus 200 euro totaal).

Afbeelding
Gebruikersavatar
door Kanerr
#2763913
hansdevogel89 schreef:Cruise control kan bij 100% :tu:
En bij mijn weten zijn cruisecontrol en multifunctiestuur volstrekt onafhankelijk van welk boordnet erin zit, dat is puur de stuurkolommodule (waar je beter direct een highline kunt pakken als je ook mufu stuur erin wilt)
Correct! Enkele typenummers die gebruikt kunnen worden :tu:

Echter, met RNS en ander poespas (mistlichten, xenon) heb je wel een ander boordnet nodig en eventueel zelfs een geupdate gateway.
Verhelpen vals olie druk probleem

Wie kan mij nog tips geven? Ik heb een T3 1.9 ben[…]

Software versie 3.5

Heb ook een email ontvangen dat 3.7 er aan komt vo[…]

RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]