VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2760785
mijn maatje heeft een golf 3 cabrio met een co probleem is al 3keer afgekeurd door de belgiesche auto keuring hij heeft nieuwe bougie's geplaatst een andere kat en andere lamdasonde , nu is 1 van de 2 waardes die word gemeting sterk verbeterd maar de co zelf is nog steeds ongelooflijk slecht bovendien stottert de wagen best hard als hij op stationair draait het draait hier om een 1.8 benzine

als iemand raad heeft over mogelijke oorzaken hoor ik het graag
#2760825
nee die is nog niet vervangen dan zulle we dat ook mar gelijk doen :D bedankt voor de tip

heb vandaag ook gezien dat de rubber pakking tussen carbu en inlaat wss wel kapot is want er zitte scheurtjes in denk niet volledig door maar zowiezo zal dat dan wel een logische verklaring zijn voor het stotteren denk ik.

ook gemerkt dat de carbu flink zwart eruit ziet van de olie denk ik
#2760831
heb mijn carburateur deze week ook eraf gehad en nu pruttelt die ook soms wat en het is een veel voorkomend probleem dus als je zegt er zitten wat scheurtjes in moet je die zeker gaan vervangen.
Temperatuur sensor komt ook vrij vaak voor maar dan rookt die meestal ook zwart.
Voetpakking dus eerst vervangen pruttelt die dan nog even de sensor lostrekken
#2761391
Controleer ook de vacuümslangen goed, in het bijzonder die van de rembekrachtiging. Als daar een scheurtje in zit wordt er valse lucht aangezogen en is de verbranding niet goed. Vorig jaar had ik dezelfde problemen, stotteren en een CO-waarde die veel en veel te hoog lag. Met draaiende motor alle slangen iets heen en weer bewegen en vooral goed luisteren of er reactie op is, dan spoor je een lekke leiding het gemakkelijkst op.
#2761536
freddifish bedankt voor de tip morgen nog eens naar de keuring er zit een nieuwe carbu pakking tussen die dikke rubberen flens pakking :lol: en hij rijd veeeeel beter nu verder nog goed gepoetst voor al de troep zo veel mogelijk te verwijderen die in de "carbu" zat en in de slang die van het kleppendeksel naar daar gaat dus we zulle zien morgen wat dat zegt :tu:
#2761602
Desnoods even laten uitlezen, dan weet je zeker dat je alle electrische storingen (zoals een overleden temperatuursensor) weet en/of kan verhelpen.
#2761631
gisteren weer afgekeurd voor de co de waarde was zelfs omhoog gegaan nu met de nieuwe rubberflens pakking tussen carbu en inlaat morgen komt de temperatuur sensor binnen en word die ook vervangen en hopelijk deze week nog late uitlezen en anders na het weekend :tu:
Software versie 3.5

Heb ook een email ontvangen dat 3.7 er aan komt vo[…]

RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]

uitlezen en diagnose

"laten uitlezen met OBD"... dat is wel e[…]