Bij de Golf VI serie waren er inderdaad problemen met de distributieketting. Die zijn in de Golf VII serie bij de meeste modellen vervangen voor een distributieriem, dus de problemen die je tegenkomt op het internet over de ketting in combinatie met de TSI motor kun je negeren.
Ik heb 4 jaar in een Golf VI 1.4 TSI gereden waarbij het kettingprobleem zou kunnen optreden. Het is in die vier jaar niet voorgekomen, maar op het laatst werd ik wel zenuwachtig bij elk 'ratelend' of afwijkend geluid bij het starten. Klonk soms niet heel lekker. Schijnt ook de nokkenas geweest te kunnen zijn. Mede door die mogelijke kettingproblemen en de nog relatief hoge restwaarde heb ik mijn Golf VI een paar weken terug ingeruild voor een Golf VII 1.4 TSI. Hoef ik me in ieder geval minder zorgen te maken om de ketting en zeker op comfortgebied (entertainment, console, afwerking) is het een hele stap voorruit.
Door mijn zoektocht van de afgelopen weken weet ik alle zwarte Golf VII TSI's 1.4 met 122PK of 140PK in NL ondertussen wel te vinden. Hier een zoekopdracht om je op weg te helpen
http://goo.gl/XKJWns" onclick="window.open(this.href);return false;
Succes!