VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Stel hier jezelf en je Audi aan andere leden voor
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door coilt
#2677406
Hierbij toch van deze auto ook maar even een topic samenstellen..

Voordien heb ik golf 3 gti , vr6 en een golf 4 1.8T gereden en sinds een jaartje overgestapt en rijdende in een Audi tt mk1 1.8 20v turbo 180hp AJQ
Wat basic informatie erover en wat verandert is in de tijd :

Audi tt 8n 1999 met motorcode AJQ
S-line uitvoering (hongaar) en uit Duitsland ingevoerd geweest in latere tijd waardoor het latere kenteken eraan

Standaart 180pk en laten chippen met stage 1 naar rond de 210 pk en rond de 330 nm koppel (nog niet op testbank geweest)
Orgineel uitgevoerd met koplampsproeiers
Orgineel climatronic systeem , half jaar terug service beurt gehad incl nieuwe pakkingen en opnieuw afgevuld
Embleemloze grill voorzijde
Embleemloos achterzijde + TT logo eraf
Led kentekenverlichting + Led stadslichtjes
Flatblade ruitenwissers
Bescheiden neon verlichting voetengedeelte
Rvs 3 inch downpipe met testpipe
Midden demper verwijdert
Sebring duplex eind-demper
Polyruthaan wishbone motorsteun (geel)
Motorsteunen zijkanten vervangen
N249 bypass uitgevoerd
N75J ventiel
Nieuwe luchtmassameter
Celtemp diverter-valve
Alle rubbers en kogels vervangen van stuurdelen
Grote beurt uitgevoerd incl carter-demontage voor olieaanzuigzeef vervanging
Ta-technix schroefset
Veerpootbrug orgineel geplaatst
Uniball camber plates gemonteerd ipv rubber+los toplager systeem
Openlucht filter voor het lekker klinkende aanzuig+afblaas geluidje
Nieuw voorraam laten plaatsen
Achterraam geblindeert + kleine driehoek zijraampjes
Deursloten vervangen ivm problemen binnenverlichting en dergelijke
Nieuw raammotor bestuurderskant gemonteerd ivm niet meer werken(bekend TT probleem)
Tellerunit modificatie uitgevoerd voor brandstof+temp weergave afwijkings problemen
Orgineel Concert 1 radio met bose geluidsysteem eraan gekoppeld
Vol leder interieur gereinigd en gevoed
Turbodruk meter in luchtkanaal gemonteerd
Zit een aftermarket spoiler op vanuit een vorige eigenaar
Nieuwe achterlichten gemonteerd ivm breukje erin
Andere achterbumper met orginele 2 uitlaat inzetstuk (was koopje tegenover los inzetstuk)
Parkeerdeukjes eruit laten halen (irritant dat niemand daarop let!)
Orginele bosch projectors vervangen voor bi-xenon retrofitlab set met H7 xenon
Us-lights basic set erin
Nieuwe remschijven + blokken
Voorzijde 10 mm spacers voor aanloop op remklauw
Ultralite bbs rs immi velgen incl S-line naaf logo's ,
voorzijde 8,5J ET25 met Imperial bandjes (worden vervangen) + achterzijde 10J ET15 met Nankang bandjes


Ik zal nog best een hoop vergeten zijn maar ben het verhaaltje even beu en maar wat foto's van de auto zelf nu..
Oude staat fototje en daarna gewoon hoe het naderhand toen me handjes in de loop steeds kriebelde is geworden,

Basis op Embleemloze grill + uslights :

Afbeelding
Afbeelding

En weer een stap verder gegaan naar dit :

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En zijn we gekomen op dagfoto's waar het een beetje ongewijzigd is gebleven op wat klein prielwerk na aan buitenkant :

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Laatst gewijzigd door coilt op 30 jun 2016 23:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door OTeeling
#2697157
Je hebt PB ;)
door coilt
#2753341
Maar weer een keer tijd voor een upje :mrgreen:

Zijn met de TT langzaam verder gegaan met wat aanpassingen om het wat sportiever enzo te krijgen , en natuurlijk wat leuker ogende.(meningen verschillen natuurlijk van iedereen)

Wat picca's van het spul :

Nieuwe rode bobines gemonteerd ipv de geschroefde hitachi vonk fabrieken

Afbeelding

Kon ook een le mans interieur goedkoop aankomen in lipstick red zonder de deurpanelen en vind het aardig hoerig geworden maar staat em goed :lol:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Deurpanelen het binnenwerk bij een bekleder afgegeven en meest bijpassende lederwaar gezocht en laten plakken + orgineel stiknaad manier toegepast met meteen satin silver handgrepen erin en de ramen laten blinderen op 65% licht doorlaatbare folie

Afbeelding

Tijdje terug is de auto ook om een basic setje te laten monteren bij arjan lammers geweest , wat inmiddels alweer een andere kist heeft gekregen (gepoort ipv gesloten)
En ligt de orginele concert radio in de schuur en is er een aftermarket radio gekomen + een actief bose systeem converter om de orginele audio te behouden
Dan blijft ook audio wel wat kriebelen alsk eraan begonnen ben.. maar blijft binnen de normen voor me want wil geen zwaar spul in de kofferbak altijd bij me hebben!

Een nette 132,4 db op de kopsteun gemeten met enkel 12 inch woofertje wat op 250 watt rms aangestuurt word :mrgreen:

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

In een audi zaak waren ze zo lief me auto aan het bekeken en kreeg het als cadeau mee ivm het niet helemaal compleet meer was , ik was er alsnog erg blij mee zei ik em

Afbeelding

Voor de apk aankomende tijd staat er weer het schatig klein 200 cells race katje te wachten

Afbeelding

Dogbone motorsteun heeft aan de voorzijde het zwarte powerflex busje gekregen om de motor wat minder te laten bewegen,
Ook was er toen nog een g60 vliegwiel ingekomen wat lichtjes afgedraait was met een vr6 kitje erop

Afbeelding

En afgelopen maand zijn er na een hoop problemen dat de auto elke keer naar links trok bij gasgeven zelfs met nieuwe rubbers erin geperst te zijn , de keuze gemaakt om wat handwerk eronder te plaatsen en geen rubbertjes meer te rijden maar uniballs

Afbeelding

Afbeelding

Dat was het tot nu toe nog eventjes met de audi en gaan we em weer apk klaar zetten dmv de miauw te monteren
Laatst gewijzigd door coilt op 03 jul 2016 12:18, 1 keer totaal gewijzigd.
door coilt
#2753368
alblasserdam ben ik met de tt nog niet geweest nee..

zelfde setup daar rijdend dan?
Heb ze zelf nog niet gezien in dezelfde combi (velgen,demper,spoiler etc etc) :shock:
Raam maakt een vreemd geluid

... als je een vreemd geluid hoort wanneer het r[…]

Polo 2016 start niet

Een dergelijke fout vindt jij niks bijzonders? Li[…]

Om er nog even op terug te komen; Er zaten bij mij[…]

Wie heeft interesse voor overname 4 velgen met ban[…]

Je hebt een foutcode, dus die zoek je op de websit[…]

Sleutel niet herkend

Nou, de kogel is door de kerk en het euvel is opge[…]

Ik heb contact opgenomen met Vw PON en dit is het […]

Zelf de auto uitgelezen en de auto geeft aan dat h[…]