VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf & Jetta VI, VII
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2749996
Weet iemand hoe ik het hendeltje in het interieur van de motorkap eraf kan halen, zonder iets te breken? Is dat gewoon een kwestie van kracht gebruiken?

Ik heb namelijk de Xenon LED lampen, en ik verhuis binnenkort naar de binnenstad. De auto zal daar 's nachts op straat staan en ik wil het dievengilde iets moeilijker maken door het hendeltje weg te halen. Ze slaan namelijk je ruit in en dan trekken ze aan die hendel. Als die hendel er niet zit zullen ze misschien kappen en weggaan (of een breekijzer gebruiken en de motorkap slopen, maar dat zien we dan wel).

Ik wil verder de bouten van de koplampen vol laten lopen met soldeertin. Maar daar kom ik zelf wel uit. Als iemand een idee heeft hoe ik het motorkap hendeltje eraf haal dan hoor ik het graag...
#2750130
Kijk dat valt weer mee!

Je moet de hendel omhoog getrokken houden. Dan moet je dat zwarte plastic stukje er vrijwel helemaal uit halen (het kan er ook helemaal uit dus het hoeft niet in de hendel te blijven zitten). Dat dingetje is vrij buigbaar. Het ziet er zo uit:

Met plasticje eruit:
Afbeelding

Met plasticje erin (zie de vergrendeling op het de draai-as):
Afbeelding

Volgende stap is anti diefstal bouten :)
#2750137
dikke stalen popnagels door de steuntjes heen ?
als sjaak dn geen boormachine bij zich hebt word ut moeilijk :E
#2750413
_christiaan_ schreef:Kan ook, maar is minder praktisch. De lamp moet er nog wel af kunnen 8)
tjah maar zit wel vast en zeg nu zelf wanneer haal je de koplamp er nu uit ?
2 popnagels door boren is sneller als martelen met die diefstal schroefjes.
als je teminste die gene bedoelt die je met platte schroevendraaier vastzet en daarna nooit meer los krijgt omdat de schroevendraaier er over heen draait.
#2750501
_christiaan_ schreef:Nee ik bedoelde die schroefjes die je alleen met een speciaal bitje kan losdraaien. :)
oow oke ja van die zie ik het nut nooit zo in.
aangezien je die veiligheids bitjes zo in een complete set kan kopen.
#2750928
Ik snap het wel. Die veiligheidsbitjes heeft de doorsnee autoboef niet bij zich, zal enkel bij een paar tangen en schroevendraaiers blijven.
Een kennis van me heeft het gehad. Resultaat: xenon koplampen zaten er nog in. Gevolg: alle lederen bekleding opengescheurd, tellerhuis kapotgebeukt en ga zo maar door...

Niet om je te ontmoedigen, maar houd er wel rekening mee :tu:
RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

Software versie 3.5

Momenteel wordt voor de ID.4 1st software versie 3[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]

uitlezen en diagnose

"laten uitlezen met OBD"... dat is wel e[…]