VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Stel hier jezelf en je Seat aan de andere leden voor
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2738262
Goedeavond, Ik ben inmiddels 8 jaar in bezit van een Seat Leon 1.9tdi bwj 2000. Sinds een week heb ik een probleem met mijn trouwe rakker! Als men auto start, loopt deze mooi stationair, maar als ik gas geef reageert de motor onregelmatig en geeft soms blauwe rook! Ook heb ik dan geen turbodruk. Inmiddels veel dingen bekeken en vervangen. Turbo gecontroleerd: geen speling en loopt vrij rond. Map sensor, Temp. sensor op thermostaat, brandstof omschakelklep, vacuumpomp, drukomvormer en alle vacuumslangen vervangen, LMM gewisseld geen effect! Het rare was toen ik de drukomvormer had verwissel en een kleine proefrit had gemaakt reed hij weer als voorheen. Maar na het uitzetten en opnieuw starten was het probleem weer terug. Zouden jij mij kunnen helpen om te kijken of dit probleem op te lossen is, want ik wil mijn Seat echt nog niet kwijt!!
Al vast hartelijk dank voor jullie reactie.
#2738268
Al begonnen met uitlezen? kan best zijn dat die al een code geeft.
En ja met blauwe rookt denkt dat turbo dan zijn beste tijd heeft gehad.
Maar als je gaat uitlezen graag ff duidelijke code's vermelden zodat we er wat mee kunnen. :tu:
#2738284
Hartelijk dank voor je reactie DennisR32
Ik heb de auto laten uitlezen en daar zaten drie foutecodes in. Alleen weet ik de p codes niet meer. Magneetklep, Omschakelklep kortsluiting met massa en een gloeibougie. Als het de turbo zal zijn, dan snapt ik niet na het monteren van de drukomvormer/magneetklep waarom hij het dan wel even goed deed?
#2738705
Goedeavond,

Ik heb de seat laten uitlezen en er kwamen drie codes uit.
1. Turbobegrenzers magneet p1549/17957
2. Brandstof uitschakelklep p1538
3. Gloeistift p1619

1. P17957
2. P18027
3. P17946

Ik hoor graag wat ik hiermee zou kunnen doen?
Al vast hartelijk dank voor jullie reactie.

Mvg Patrick
Vreemd geluid bij wegrijden

2 dagen geleden weer geweest, ze hebben niets gevo[…]

Deksel voor opbergvak

Dank je wel voor de moeite!!

Et20 is de juiste waarde van de polo. Dat zou bet[…]

Welke android radio?

Hoi iedereen, ik ben nieuw op VWForum. Ik heb een […]

P068400 slechte 1e start

Beste allemaal, Bij de eerste start duurt het 4/5[…]

... onderdelen bij garage zijn vrijwel altijd duur[…]

VW app of WE connect

Goedenavond samen, sind enkele dagen rij ik in ee[…]

Op remreiniger start die ook niet enigste wat die […]