- 02 feb 2016 23:41
#2731512
Beste allemaal,
Sinds gister ben ik de trotse eigenares van mijn eerste auto, een golf 3 2.0 GTI uit 1992.
Deze auto heb ik gekregen als verjaardagskado.
Echter ben ik gestuit op wat probleempjes.
Gisteren de hele dag gereden, weinig aan de hand. Lauwe kachel maar aangezien het niet zo heel erg koud is had ik hier weinig last van. Motor bleef ong tussen de 70 en 80 graden hangen, bij stationair lopen werd deze ong 100, bij rijden weer rond de 70.
Vanochtend stukje gereden en toen rook ik een benzinelucht uit de kachel komen. Als vrouw zijnde met weinig kennis van auto's werd ik hier natuurlijk bang van :'). Na een uurtje weer gestart, benzinelucht was weg en ook de motorwarmte kwam weer 'uit de hoek', maar bij stationair niet zo warm als de dag ervoor. Rest vd dag stukjes gereden, thuis geweest voor 1,5 uur en daarna weer rijden. Bij aankomst na ong 5 min rijden weer ernstige benzinelucht te ruiken, motorkap open en ja hoor, er lekte benzine langs een slangetje met druppels naar beneden. (Geen benzine op de grond) Naar huis gereden, onderweg geen benzinelucht meer, eenmaal thuis motorkap weer open en dezelfde slang was kurkdroog....
Ik dacht eerst dat het aan een koude start lag maar toen had ik het lekje nog niet gezien. Hoezo lekt het niet door als de motor ietsjes warmer is? Veel heter zal het ook niet zijn aangezien de temp altijd ergens in de hoek blijft hangen.
Ik zou jullie inbreng waarderen voordat ik langs de garage ga omdat ik gewoon geen geld heb voor hoge kosten.
Excuses voor het langdradige verhaal maar wil het zo duidelijk mogelijk uitleggen.
Groetjes, Taylor
Sinds gister ben ik de trotse eigenares van mijn eerste auto, een golf 3 2.0 GTI uit 1992.
Deze auto heb ik gekregen als verjaardagskado.
Echter ben ik gestuit op wat probleempjes.
Gisteren de hele dag gereden, weinig aan de hand. Lauwe kachel maar aangezien het niet zo heel erg koud is had ik hier weinig last van. Motor bleef ong tussen de 70 en 80 graden hangen, bij stationair lopen werd deze ong 100, bij rijden weer rond de 70.
Vanochtend stukje gereden en toen rook ik een benzinelucht uit de kachel komen. Als vrouw zijnde met weinig kennis van auto's werd ik hier natuurlijk bang van :'). Na een uurtje weer gestart, benzinelucht was weg en ook de motorwarmte kwam weer 'uit de hoek', maar bij stationair niet zo warm als de dag ervoor. Rest vd dag stukjes gereden, thuis geweest voor 1,5 uur en daarna weer rijden. Bij aankomst na ong 5 min rijden weer ernstige benzinelucht te ruiken, motorkap open en ja hoor, er lekte benzine langs een slangetje met druppels naar beneden. (Geen benzine op de grond) Naar huis gereden, onderweg geen benzinelucht meer, eenmaal thuis motorkap weer open en dezelfde slang was kurkdroog....
Ik dacht eerst dat het aan een koude start lag maar toen had ik het lekje nog niet gezien. Hoezo lekt het niet door als de motor ietsjes warmer is? Veel heter zal het ook niet zijn aangezien de temp altijd ergens in de hoek blijft hangen.
Ik zou jullie inbreng waarderen voordat ik langs de garage ga omdat ik gewoon geen geld heb voor hoge kosten.
Excuses voor het langdradige verhaal maar wil het zo duidelijk mogelijk uitleggen.
Groetjes, Taylor