VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Seat problemen
door max94
#2728903
hallo allemaal!, sinds zaterdag dus een seat leon ( ik had eerst een polo, maar moet deze nog even keer bij seat voorstellen :tu: )
maar nu heb ik een paar kleine dingetjes waar k al wel t een en ander over had gevonden maar zou graag nog wat hulp/ervaringen enzo erover hebben!
t gaat dus om een seat leon uit 2000 1,6 8v motorcode akl ( correct me if im wrong).
nu als eerste, sinds ik de auto heb, (was toen ik ging kijken trouwens niet ) maar is de vloer op 1 plek zijk nat achter de bestuurders stoel.
nu heb ik dit droog gefuhnt maar is het echt weer op 1 plek zijk nat, en ik kon zo aan de bodem niets raars zien, jullie misschien tips of ervaringen die mij kunnen helpen?

als 2e, als ik rijd loopt de motortemperatuurmeter niet op, af en toe komt hij wel iets om hoog maar zakt al redelijk snel weer, als ik stil sta en de auto alleen op contact heb, staat hij wel netjes om en nabij de 90 graden, zou dit een storing in de tellerbak kunnen zijn?

en als 3e mijn tellerverlichting flikkert af en toe, dat wil zeggen of de toerenteller knippert wel eens, of de 2 kleine schermpjes voor de tijd en de dagteller, en nu is het wel zo dat er géén regelmaat in zit, dus echt zo uit het niets.

en als laatste ( sorry voor dit hele verhaal) als ik stationair draai of vanaf het rijden de koppeling in trap, wil de auto nog wel eens schokken of het toerental schommelen, nu zat ik zelf er aan te denken dat het gasklephuis/stappenmotor, iets versmeerd is en dat deze opnieuw in de basispositie gezet moet worden, of klinkt dit als een ander probleem?

alvast bedankt!
door max94
#2728968
VwPsycho schreef:Hoi, das knap vervelend. Heb niet overal een reactie op maar hopelijk heb je er wat aan...

- Motorcode kan zowel AEH als AKL zijn. Dit vind je op de sticker in je kofferbak bij het reserve wiel als je het zeker wilt weten.

- Heb je je auto al uitgelezen? Vaak weet je meteen meer.

- Een maat van me had ook een lekkageprobleem met zn Leon. Dit lag aan het ijzeren plaat wat in de deur zit. Langs de randen kwam het water op een of andere manier er doorheen en lekte zo het interieur in. Deze moet je eraf halen en opnieuw kitten op de originele punten.

- Klinkt alsof je thermostaat kapot is maar het kan ook aan de kvs sensor liggen. Ik zou dat laatste als eerste vervangen omdat het relatief goedkoper/makkelijker te vervangen is.

- Ik gok dat je ergens draadbreuk of een los contact heb in je teller. Wellicht kun je een andere teller proberen en als het daar niet aan ligt is het de kabelboom naar je teller toe.

Ben geen monteur, ik probeer alleen mee te denken. Als ik me vergis hoor ik dat sws wel :LOL:

Succes ermee man :tu:
jaa k weet waar k motorcode kan vinden!, maar wist m zo niet uit mn hoofd :shock:

1) nee nog niet kunnen uitlezen, heb zelf de apperatuur niet:(, maar daar ga k even achteraan.

2) jaa daar hoor k meer over maar dit is echt in het midden tegen de verhoging van de achterbank precies in het midden dus lijkt me sterk, want aan de kant van de dorpel is het droog !

3) ik ga m eens vervangen!, alhoewel ik het wel raar blijv vinden dat als ik de motor uitzet en hem dan op contact zet dat deze dan wel netjes om en nabij de 90 graden zit, totdat ik de auto weer start!.

4) dat is zeker een goeie, ik zal is even kijken/meten of ik toevallig ergens wat raars tegenkom,
in iedergeval heel erg bedankt al voor de moeite en hier zal ik ook zeker wat aan hebben :tu:

k hou t up to date hier zodra k verder kom en of wat heb gedaan
Stuur en stoelverwarming

In het klimaatmenu heb ik dat natuurlijk al aange[…]

Transporter 6.1 150pk dsg

Hoi vrijdag nieuwe 2023 transporter 6.1 gekregen […]

Loopt weer als een zonnetje! Twee nieuwe zuigers,[…]

Breekkabel bevestigen VW Tiguan 2013

Hallo, Ik heb onlangs een Volkswagen Tiguan uit 2[…]

Golf 5 GTI 77-RF-PL

Ik was de 1e eigenaar van deze auto en zag dat de […]

50/18 op een auto leggen die standaard 55/18 heeft[…]

Waarop baseer je een hoog verbruik? Tank vol gegoo[…]

Nieuwe firmware 1969 Golf 8

meteen naar 1969 vanaf 18xx