VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door ruudjoustra
#2709700
reed op dorpsweggetje/ woonwijk
bocht om, heeee, de v-snaar piept
na 200 meter sloeg de motor af

aan de kant geduwd
kijk onder de auto, rubber, ??
motorkap open, nog mees spagetti, V-snaar(multiriem) kapot :GRR:
bovenste geleiderol van z'n as gelopen !
wegenwacht gebeld, deze man zag het somber in, nee-die onderdelen en gereedschappen heb ik niet bij me (vrijdagmiddag 15:45). dat wordt afslepen ;-(
ondertussen vrienden gebeld die mijn transportje (pony+paardentrailer) kon overnemen (ik was de enige met BE rijbewijs dus ik moest weer weg)
afsleper van de anwb zag het somber in, er lagen meer onderdelen in het motorcompartiment ...
verder goed geregeled met anwb/vervangend vervoer

Betreft een Golf V uit 2006 met zo'n 340.000 km op de teller
ditsributieriem najaar 2014 vervangen, vorige maand nog grote beurt (+apk) gehad

Herkent iemand dit, en in hoeverre zou ik kosten kunnen verhalen op m'n garage ?
Gebruikersavatar
door mark_almelo
#2709846
VwPsycho78 schreef:Dat is verdomd zuur :cry: Ik mag hopen dat je alle bonnetjes bewaard hebt. Hiermee kun je terug naar de garage waar onderhoud is gepleegd en met de beste mensen naar een goede oplossing zoeken...op hun kosten natuurlijk!!

En trouwens...zou niet verkeerd zijn om jezelf even voor te stellen. Dan weten we wie je bent enz :tu:

Haha :LOL: een auto met 340.000km waarvan een onderdeel kapot is gegaan wat dus niet is vervangen (multiriem is geen distributieriem) en vervolgens het willen verhalen op je garage :LOL:
Gebruikersavatar
door mark_almelo
#2709947
VwPsycho78 schreef:Multiriem had ook vervangen kunnen worden door de garage toch? Tis niet de eerste keer dat een garage de fout in gaat :roll:
Klopt maar dat is een aanname en verteld ts niks over, en mocht het spul niet goed vast hebben gezeten was het al veel eerder eraf gelopen. Dus om dan maar meteen de garage op de schuld te geven en hun maar een oplossing moeten zoeken op hun kosten slaat kant noch wal ;)
Gebruikersavatar
door hansdevogel89
#2710026
VwPsycho78 schreef:Daar heb je wel een punt, het was een aanname. Ach ik probeer maar een beetje mee te denken en aangezien de garages van tegenwoordig niet allemaal even eerlijk en/of betrouwbaar zijn kan het geen kwaad om uit te zoeken of het niet door hun komt. Niet geschoten is altijd mis :mrgreen:
De klanten blijkbaar ook niet, als ik dit zo lees..
Gebruikersavatar
door Emiel64
#2710158
Hoezo dan niet?
Als jij hard kunt maken dat het een fout is van de garage, dan heb je het recht om het hier op te verhalen!

Vals spelen is een heel ander verhaal, en nergens goed voor. Maak het helaas vaak genoeg mee als monteur zijnde. "ja, sinds dat de auto bij jullie is geweest voor een beurt slaat hij 's ochtends slecht aan", of "sinds dat ik bij jullie ben geweest voor de reparatie aan mijn motorstoring trekt de auto langzamer op'', om maar even iets te noemen. Het komt maar al te vaak voorbij :lol:

Als jou multi-riem in de soep draait wil dit (kortgezegt) 9 van de 10 keer zeggen dat er ergens een lager van een loop/spanrol defect is of 1 van de aangedreven componenten vast zit.
Wegenwacht is een nood-dienst, en is niet bereid (zelfs niet op maandag ochtend 8uur) naast de kant van de weg zulke reparaties uit te voeren. (Ik zelf ben werkzaam voor een DAF dealer, en sta ook vaker noodreparaties uit te voeren naast A en N-wegen, geloof me, dat is geen pretje!)

De busjes waar deze mannen mee rijden kunnen niet voor elk type auto elk onderdeel bij zich hebben. Dit zelfde geld voor het bedrijf waar deze busjes voor rijden. Steeds meer bedrijven hebben geen diep maar breed magazijn wat wil zeggen dat er dus ook minder op voorraad ligt.

Het enige dat ik even niet kan plaatsen bij dit verhaal is dat de Transporter waar je mee reed na 200 meter afsloeg.
Ook zonder multiriem moet deze motor gewoon kunnen blijven draaien namelijk (nu weet ik niet of dat dit ook geld voor de laatste modellen, dus correct me if I'm wrong).
Wat voor Transporter betreft het hier precies?

Nieuwe geleiderol + spanrol en multiriem zit doorgaans op +- €200 ex montagekosten (om de garageprijzen maar even aan te houden, inkoop zit lager maar de spanner maakt het duur).
Gebruikersavatar
door lennertvdkort
#2710172
@Emiel64:
Het gaat hier om een golf V uit 2006,
waar die volgens mij een paardentrailer met pony erachterhad(transportje)

maja als die multiriem niet vervangen is door de garage, lijkt me dat je geen poot hebt om op te staan om iets te verhalen.
Gebruikersavatar
door maurice
#2710180
Moest de geleiderol eraf voor het vervangen van de D-riem? Dan kan je het misschien verhalen, dat ze deze niet goed vast hebben gezet.
door carmania2000
#2710791
het afslagen van de motor zou wel eens kunnen komen door dat er stukken van de multiriem tussen de distributieriem zijn geraakt. Daardoor verspringt je distributieriem en slaagt je motor af. Hebben dit bij ons in de garage al voorgehad. Als dit zo is zouden de kosten wel fel kunnen oplopen, kromme kleppen, zuigers geraakt, ..
Distributieriem vervangen najaar 2014 ? Bij ons in belgie heb je maar 1 jaar garantie op geplaatste onderdelen dus kan je na 1 jaar geen aanspraak meer maken op de mobiliteitsgarantie. Als er een fout gemaakt is door een mekanieker bij plaatsing van die distributieriem dan had die multiriem er al veel langer afgelegen.
Software versie 3.5

Heb ook een email ontvangen dat 3.7 er aan komt vo[…]

RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]

uitlezen en diagnose

"laten uitlezen met OBD"... dat is wel e[…]