- 08 apr 2015 15:34
#2655790
Even voorstellen; ben een trouwe VW rijder, in bezit van een Polo 9N en Golfje 5.
Onlangs de 5 gekocht, via een handelaar, was net vers uit Duitsland gehaald.
Een nette comfort edition, 1.6 FSI van eind 2004. Met 136.000 op de teller...Na 3000km probleemloos te hebben gereden verscheen er een motorstoring. Timing verschil...de motor heeft een distributie ketting.
Wat blijkt de oorzaak, hij mag niet in de versnelling geparkeerd worden De oprit loopt iets af...en daardoor is de ketting versprongen. Ik verwachtte veel oorzaken, maar niet dit .
De auto is afgelopen zondag rijdend geparkeerd, echter liep de motor toen ineens niet lekker meer. Vervolgens was de volgende dag starten niet meer mogelijk.
Inmiddels een prijsopgave gekregen;
Motor wissel 1700
Herstel 1500 in het ergste geval.
Ik krijg het advies om een motorwissel te doen, gezien de mogelijke gevolg schades. Kromme / afgebroken kleppen, gebed zonder einde enz enz. Maargoed een wissel motor zit slechts 2 maanden garantie op, wederom hetzelfde ketting verhaal...
Er is nog geen sleutel op het blok gezet, geen meting gedaan, op basis van alle symptomen is dit het eerste voorstel...
Duidelijk is dat het flink geld gaat kosten, alleen meteen maar motor wissel? Ik ben handig, maar aan zoiets waag ik me niet, ieder zijn vak...Wel kan ik meedenken...
De garage heb ik het volste vertrouwen in, alleen de wissel is me nu net iets te kort door de bocht.
Mijn eerste idee is, check het blok voor zover mogelijk zonder meteen de kop te verwijderen. Om vervolgens de definitieve beslissing te nemen. Die eerste uren neem ik voor lief...
Zijn er nog voor en tegens waar rekening mee gehouden moet worden?
Alvast bedankt voor het meedenken!
Onlangs de 5 gekocht, via een handelaar, was net vers uit Duitsland gehaald.
Een nette comfort edition, 1.6 FSI van eind 2004. Met 136.000 op de teller...Na 3000km probleemloos te hebben gereden verscheen er een motorstoring. Timing verschil...de motor heeft een distributie ketting.
Wat blijkt de oorzaak, hij mag niet in de versnelling geparkeerd worden De oprit loopt iets af...en daardoor is de ketting versprongen. Ik verwachtte veel oorzaken, maar niet dit .
De auto is afgelopen zondag rijdend geparkeerd, echter liep de motor toen ineens niet lekker meer. Vervolgens was de volgende dag starten niet meer mogelijk.
Inmiddels een prijsopgave gekregen;
Motor wissel 1700
Herstel 1500 in het ergste geval.
Ik krijg het advies om een motorwissel te doen, gezien de mogelijke gevolg schades. Kromme / afgebroken kleppen, gebed zonder einde enz enz. Maargoed een wissel motor zit slechts 2 maanden garantie op, wederom hetzelfde ketting verhaal...
Er is nog geen sleutel op het blok gezet, geen meting gedaan, op basis van alle symptomen is dit het eerste voorstel...
Duidelijk is dat het flink geld gaat kosten, alleen meteen maar motor wissel? Ik ben handig, maar aan zoiets waag ik me niet, ieder zijn vak...Wel kan ik meedenken...
De garage heb ik het volste vertrouwen in, alleen de wissel is me nu net iets te kort door de bocht.
Mijn eerste idee is, check het blok voor zover mogelijk zonder meteen de kop te verwijderen. Om vervolgens de definitieve beslissing te nemen. Die eerste uren neem ik voor lief...
Zijn er nog voor en tegens waar rekening mee gehouden moet worden?
Alvast bedankt voor het meedenken!