VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door frank6892
#2683307
Beste mensen,

Mijn vr6 heeft wat probleempjes.

Wat informatie:

Vr6 AAA Rotor ontsteking

Situatie:
Vr6 heeft een probleem. De vr6 rijd koud goed. Soms rijd hij 5 min goed soms 10 min. Zodra de motor warm is gaat deze flink inhouden(geen vermogen), begint half te stotteren en gas geven is niet mogelijk. Na verloop van tijd valt deze ook uit. Zodra de auto 5-10 min stil heeft gestaan start en rijd deze goed tot hij weer warm is.

Uitgelezen informatie:
De vr6 uit laten lezen. Hieruit bleek het ontstekingstijdstip te variëren tussen 0 en 11 graden. Het inspuittijdstip staat op 3,5 ms. Lambda waarde rond de 1,075. Zodra de motor ook warm word gaat het inspuittijdstip naar 4,5 toe en de lambda waarde naar 1,2. Dit gebeurd zodra de motor op temperatuur is +- 90 graden. Zodra de motor deze temperatuur bereikt gaat deze direct slechter lopen. Het probleem doet zich ook voor als de motor koud is, maar dan is het heel licht merkbaar.

Ik heb een ander motorblok liggen met vrijwel alle sensoren. Ik heb de krukaspositiesensor al overgezet zonder resultaat. Waar zou dit nog meer aan kunnen liggen?

OPLOSSING: Temperatuur sensor(blauwe) waarde moet volgens Mk2-VRT tussen 250 ohm en 370 liggen. In mijn situatie was deze het gehele verloop 220 ohm. Met uitvallen leek de sensor heel kort 174 Ohm te hebben waardoor de computer ontregeld raakt. De sensor vervangen en het probleem is verholpen.
Laatst gewijzigd door frank6892 op 06 jul 2015 20:41, 1 keer totaal gewijzigd.
#2683362
Lmm al een andere geprobeerd, geen verschil. Wat betreft brandstofpomp, hij zal met warme motor dus meer gaan verbruiken maar hij wil na het uitvallen niet eens meer starten. In welk opzicht functioneerd de brandstofpomp niet goed ?
#2683446
Net nog eens alle kabels langs gelopen. Rotor vervangen en hallgever. Geen succes.

Ook nu weer een testrit gemaakt. De auto rijd gewoon geweldig. Zodra hij 90 graden aan tikt gaat het mis. Dan gaat hij in houden met uitvallen als gevolg. Welke sensoren beginnen te regelen bij 90 graden?
#2683450
Volgens het uitlezen gaat de ontstekingsgraden varieren van 0-11 graden daarvoor het rond de 5 graden. Het lijkt dus in de ontsteking te zitten. Of kan deze verandering ook komen door een brandstofprobleem
#2683699
Geen 10 maar 20NM ( wel belangrijk anders krijg je storing erop )

Ja logisch, omdat hij zo slecht loopt wil hij bijregelen, staar je daar niet op blind! Uitlezen kan wel, maar je ziet haast niks bij deze motoren..

Brandstofdruk eerst meten, en kijken wat ie doet als hij uit gaat vallen..

Temp sensor kan eventueel ook nog..
#2683701
Kan het niet aan de lamba liggen steef? als deze een x aantal graden word begint hij pas tewerken met mijn G60 dus ook gehad koude start geen probleem met een motor op temperatuur liep hij k♡t :mrgreen: en indd temperatuur sensor de stekker er even naast liggen als hij loopt! Niet voor de start Anders start hij niet..,
#2683904
MK2-VRT schreef:Geen 10 maar 20NM ( wel belangrijk anders krijg je storing erop )

Ja logisch, omdat hij zo slecht loopt wil hij bijregelen, staar je daar niet op blind! Uitlezen kan wel, maar je ziet haast niks bij deze motoren..

Brandstofdruk eerst meten, en kijken wat ie doet als hij uit gaat vallen..

Temp sensor kan eventueel ook nog..
Ja je hebt gelijk ,heb je ineens meerdere storingen,bedankt voor je input stefan.
#2684006
Zodra ik de temperatuursensorstekker los haal, loopt deze goed. Ook al is deze 90 graden. Zodra ik deze er weer op zet begint de ellende weer.

Verder heb ik geprobeerd wat sensoren te "koelen". Dit kreeg ik als tip mee bij het uitleescentrum. Als het bijvoorbeeld de krukaspositiesensor is die door de warmte niet meer functioneerd kun je deze bij koelen met remmenreiniger en kijken of de motor hierop reageert. Hetzelfde heb ik bij de bobine gedaan zonder succes.

Nu blijven er voor mij enkel nog de klopsensoren, de lambdasensor en de temperatuursensor. Wat zijn de algemene symptomen van deze senoren?
#2684011
Eerder de temp sensor, zeker als hij wel normaal loopt als je hem los trekt.

Koelen doe je niet met remreiniger maar met koud spray ( -50 ), dat is speciaal daarvoor..

Hoeveel graden lees je uit in de meetwaardeblokken van de temp sensor bij warme motor ?

Lijkt me geen 90 graden gezien hij normaal loopt als je de stekker los trekt.

Anders, laat hem even warm lopen tot hij slecht begint te doen, trek de stekker van de blauwe temp sensor los en meet de weerstand eens tussen deze 2 contacten, je moet ergens tussen de 270 en 370 ohm zitten ahankelijk van de temp..
#2684012
Weer zonder temperatuur sensor geprobeerd. Nu blijkt hij wel uit te vallen. Ik begrijp dus dat dit ervoor zorgt dat alle sensoren niet meer reageren.

Zoals stefan zei is het dus misschien wel de brandstof aangezien deze dus op vaste waardes zou moeten lopen. De enige optie is dus dat het relais te warm word ?
#2684047
Bezig met voorste pingelsensor helaas moet het front eraf en zit de oliekoeler in de weg. Pingelsensor is op 3 plekken gescheurd. Misschien de oorzaak. Kan de oliekoeler eraf zonder de olie af te laten ?
RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

Software versie 3.5

Momenteel wordt voor de ID.4 1st software versie 3[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]

uitlezen en diagnose

"laten uitlezen met OBD"... dat is wel e[…]