- 30 jun 2015 17:24
#2683307
Beste mensen,
Mijn vr6 heeft wat probleempjes.
Wat informatie:
Vr6 AAA Rotor ontsteking
Situatie:
Vr6 heeft een probleem. De vr6 rijd koud goed. Soms rijd hij 5 min goed soms 10 min. Zodra de motor warm is gaat deze flink inhouden(geen vermogen), begint half te stotteren en gas geven is niet mogelijk. Na verloop van tijd valt deze ook uit. Zodra de auto 5-10 min stil heeft gestaan start en rijd deze goed tot hij weer warm is.
Uitgelezen informatie:
De vr6 uit laten lezen. Hieruit bleek het ontstekingstijdstip te variëren tussen 0 en 11 graden. Het inspuittijdstip staat op 3,5 ms. Lambda waarde rond de 1,075. Zodra de motor ook warm word gaat het inspuittijdstip naar 4,5 toe en de lambda waarde naar 1,2. Dit gebeurd zodra de motor op temperatuur is +- 90 graden. Zodra de motor deze temperatuur bereikt gaat deze direct slechter lopen. Het probleem doet zich ook voor als de motor koud is, maar dan is het heel licht merkbaar.
Ik heb een ander motorblok liggen met vrijwel alle sensoren. Ik heb de krukaspositiesensor al overgezet zonder resultaat. Waar zou dit nog meer aan kunnen liggen?
OPLOSSING: Temperatuur sensor(blauwe) waarde moet volgens Mk2-VRT tussen 250 ohm en 370 liggen. In mijn situatie was deze het gehele verloop 220 ohm. Met uitvallen leek de sensor heel kort 174 Ohm te hebben waardoor de computer ontregeld raakt. De sensor vervangen en het probleem is verholpen.
Mijn vr6 heeft wat probleempjes.
Wat informatie:
Vr6 AAA Rotor ontsteking
Situatie:
Vr6 heeft een probleem. De vr6 rijd koud goed. Soms rijd hij 5 min goed soms 10 min. Zodra de motor warm is gaat deze flink inhouden(geen vermogen), begint half te stotteren en gas geven is niet mogelijk. Na verloop van tijd valt deze ook uit. Zodra de auto 5-10 min stil heeft gestaan start en rijd deze goed tot hij weer warm is.
Uitgelezen informatie:
De vr6 uit laten lezen. Hieruit bleek het ontstekingstijdstip te variëren tussen 0 en 11 graden. Het inspuittijdstip staat op 3,5 ms. Lambda waarde rond de 1,075. Zodra de motor ook warm word gaat het inspuittijdstip naar 4,5 toe en de lambda waarde naar 1,2. Dit gebeurd zodra de motor op temperatuur is +- 90 graden. Zodra de motor deze temperatuur bereikt gaat deze direct slechter lopen. Het probleem doet zich ook voor als de motor koud is, maar dan is het heel licht merkbaar.
Ik heb een ander motorblok liggen met vrijwel alle sensoren. Ik heb de krukaspositiesensor al overgezet zonder resultaat. Waar zou dit nog meer aan kunnen liggen?
OPLOSSING: Temperatuur sensor(blauwe) waarde moet volgens Mk2-VRT tussen 250 ohm en 370 liggen. In mijn situatie was deze het gehele verloop 220 ohm. Met uitvallen leek de sensor heel kort 174 Ohm te hebben waardoor de computer ontregeld raakt. De sensor vervangen en het probleem is verholpen.
Laatst gewijzigd door frank6892 op 06 jul 2015 20:41, 1 keer totaal gewijzigd.