VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Audi problemen
#2680819
Ik heb een Audi A3 sportback uit 2010. Een 2.0 TDI met automaat. In januari een klein ongelukje gehad. Kwam met de rechtvoorkant op mijn voor ligger. Geen grote schade gelukkig. Voorbumper, rechter koplamp, motorkap en rechter voorscherm vervangen. Voor de rest geen schade aan de radiateur.

Auto terug gekregen en ging meteen de snelweg op. 2 keer een rit van Rotterdam naar Den Haag heeft me een kwart diesel tank gekost. Water temperatuur bleef op 70 graden. Thermostaathuis vervangen en mijn auto had weer normale temperatuur (90 graden zoals het hoort). Na 2 weken had ik weer last van lage temperaturen. Dit keer nogmaals thermostaathuis vervangen met de G62 sensor daarnaast zweette de motor ook, de ringen zijn ook vervangen. Een maand lang zowel binnen de stad als op de snelweg geen last van lage temperaturen gehad maar daarna begon het weer.

Afgelopen vrijdag weer de G62 sensor vervangen en op de terug weg naar huis werd de watertemperatuur 90, en de olie temperatuur 102 graden max. Gister een stukje van 35 km gereden. Op de helft was de auto net niet op 90 graden. Op de terug weg, reed ik op hoge toeren en kwam de temperatuur boven 95 graden(olie). Toen ik weer op zijn D zette bleef de temperatuur normaal en daalde verder niet.

Vandaag een stukje van 60 km gereden. De water temperatuur werd max 89 graden en daalde weer naar rond de 80 graden.

- Op warme dagen heb ik geen last van lage temperaturen in de binnenstad. Op de snelweg één keer getest.
- Soms geen last van lage temperatuur. Bijv. een keer naar Duitsland reed rustig de snelweg op en de motor werd goed warm, watertemperatuur 90 graden. Na 100 km stopte ik en zette de motor uit. Na 5 minuten weer aan, reed de snelweg op de wijzer ging richting de 70 graden terwijl de motor warm was. :?
- De olie temperatuur is soms hoger dan de water temperatuur.
- Er is een instrument test uitgevoerd.
- De G62 kabel losgekoppeld en de koelvin draaide op zijn hardt.
- De verwarming doet het prima.
- Uitlezen heeft geen nut. Geen foutcodes of waarschuwingen.
- Motor warm, bij stationar is bij de uitgang van de radiateur de temperatuur 57 graden.

- 2 keer thermostaathuis en G62 sensor vervangen.
- Expansievevat dop vervangen.

Op Audiforum hulp gevraagd maar weinig/geen input en probeer het hier.

Heeft iemand enig idee wat ik nog kan doen? Ik zit er over na te denken om de waterpomp te vervangen. In een andere topic heb ik gelezen dat het soms niet goed zit (?)

Is jouw auto al uit de garantie?

Golf 5 trekhaak

Beste mensen even een vraag ik heb een golf 5 1.4 […]

Airco lijkt niet te koelen

Goedenavond Nu het weer wat warmer wordt lijkt he[…]

Trekhaak EOS

Bij veel modellen die vanaf fabriek een afneembare[…]

Div. Communicatiestoringen

Je kan het topic wel omhoog schoppen, maar zolang […]

Door Volkswagen betaald.

Hoi, Ik heb sinds een maand of 6 een Arteon TSI 2.[…]

Geen ervaren sleutelaar die een soortgelijk proble[…]