- 15 jun 2015 14:33
#2678793
Hoi,
Afgelopen week bezig geweest met m'n auto door APK krijgen maar loop nu voor de 3e keer tegen de roetmeting aan welke volgens de keurmeester waarde 16 teruggeeft.
Bij de eerste keer meten snap ik dat wel, elke dag 100 cruisecontrol op de snelweg loopt de boel aardig van vol.
voor de tweede meting flink doorgetrapt (flinke rookwolken ) en voor mijn gevoel aardig schoongeblazen, alsnog waarde 16.
voor de derde meting heb ik het brandstoffilter vervangen, m'n diode-mod op de LMM ongedaan gemaakt, pomptiming gecheckt (staat keurig op de groene lijn), voor de zekerheid Wynns Diesel Injector Cleaner en een halve tank BP Ultimate getankt. Nog steeds waarde 16.
Moet ik gaan twijfelen aan de apparatuur van de keurmeester, gezien ik op z'n minst toch wel wat verschil had verwacht na al die stappen, of is er nog een verklaring waarom ik zó ver boven de goedkeuringswaarde zit?
Overigens was vorig jaar de roetmeting geen probleem en ik heb geen ingrijpende veranderingen aan de motor gedaan.
1z blok, AFN verstuivers, geen EGR, geen kat.
Afgelopen week bezig geweest met m'n auto door APK krijgen maar loop nu voor de 3e keer tegen de roetmeting aan welke volgens de keurmeester waarde 16 teruggeeft.
Bij de eerste keer meten snap ik dat wel, elke dag 100 cruisecontrol op de snelweg loopt de boel aardig van vol.
voor de tweede meting flink doorgetrapt (flinke rookwolken ) en voor mijn gevoel aardig schoongeblazen, alsnog waarde 16.
voor de derde meting heb ik het brandstoffilter vervangen, m'n diode-mod op de LMM ongedaan gemaakt, pomptiming gecheckt (staat keurig op de groene lijn), voor de zekerheid Wynns Diesel Injector Cleaner en een halve tank BP Ultimate getankt. Nog steeds waarde 16.
Moet ik gaan twijfelen aan de apparatuur van de keurmeester, gezien ik op z'n minst toch wel wat verschil had verwacht na al die stappen, of is er nog een verklaring waarom ik zó ver boven de goedkeuringswaarde zit?
Overigens was vorig jaar de roetmeting geen probleem en ik heb geen ingrijpende veranderingen aan de motor gedaan.
1z blok, AFN verstuivers, geen EGR, geen kat.
ik heb een vw golf 5 1.4 en wil er een spaghetti spruitstuk op zetten weet iemand meschien een website waar ik die ken kopen en of het goeden zijn ???
bij voorbaard dank