VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2668313
hallo,

Heb een golf gti 16v pl. Nu start de auto koud goed en loopt die ook goed. Maar als de auto warm is. (echt warm ventilator draait.) Dan begint het oliedruklampje te knipperen en soms te branden. Als je gas geeft begint die ook te tikken. En als je de dan auto uit zet. En dan weer wil starten wil die zowat niet rond. Heel zwaar. wacht je een paar minuten dan wil die vaak net rond en slaat die wel weer aan. en loopt wel goed. Als die dan weer goed warm word is het weer percies hetzelfde weer.

accu is goed (paar weken geleden nieuw)
Genoeg olie erin.
koelt ook wel goed.
verder niets aparts. liep altijd goed.

Dacht misschien versleten oliepomp. Dat als die warm is olie dun dat de pomp dan te weinig druk levert en dat het tikken dan van een hydraulische klepstoter komt wat te weinig olie krijgt ???? Of kan dit niet??

Vindt alleen wel vreemd dat die zowat niet rond wil dan als die warm is???

Weet iemand misschien iets?

Alvast bedankt voor de reactie.

Andreas
#2668387
Wat voor olie heb je er in ?

En het kan best zijn dat je start motor zwak is hoor.
Of een slechte massa of plus heeft
Gebruikersavatar
door MrKikker
#2668476
Al eens uit laten lezen?
#2668480
Juist uitlaten lezen vertel ons eens hoe dat moet? Ben er wel benieuwd naar eigelijk :mrgreen:
#2668645
hallo,

plus en massa contacten startmotor heb ik gecontroleerd is goed.
startmotor is vorig jaar nog gereviseerd. Maar kan natuurlijk wel dat die zwak is. Maar waarom dan alleen als die warm is?

Zit volgens mij 5w40 op. maar heb hem zelf nog niet vervangen. kan er natuurlijk nu wel 15w40 op doen. dan is de druk misschien wel goed als die warm is door de dikkere olie. Maar zal eerst wel even oliedruk testen dan weet ik meer.

min 2,0 bar bij 2000 toeren met warme motor toch?

en auto heeft alleen diagnose via knippercode. Dus uitlezen is geen optie.

Maar bedankt voor de reactie,s
Gebruikersavatar
door MrKikker
#2668661
KaRaKaN schreef:Wat wil je uitlezen dan ? :LOL:
dacht ergens te lezen dat het om een Golf 3 ging maar zal wel te snel hebben gekeken :lol:
#2669688
hallo,

na het probleem wat ik een paar dagen geleden had. Heb ik nu gevonden wat het was.Wou ook de auto nog even laten lopen. en toen na een paar minuten viel oliedruk weer weg. direct auto uit gezet maar zat al een tik in het blok. Heb het carter er even onder weg gedraaid om te kijken. Carter zat ook al vol met slijpsel brons metaal achtig. Drijfstang lager van de 4e cilinder is goed kapot.

Maar de kruktap is ook beschadigd ziet er ook ruw uit. Nou wou ik vragen wat het slimste is om te doen?

En bestaan er ook overmaat lagerschalen?

Wat zijn de mogelijk heden voor de kruktap?

Is het verstandiger om het blok uit te bouwen en gewoon reviseren?

En wat zou de reden kunnen zijn dat die kapot is gelopen. (kan het nog iets met het slechte rond starte bij warm motor te maken kunnen hebben?

Hoop dat iemand advies heeft.

Alvast bedankt.
RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

Software versie 3.5

Momenteel wordt voor de ID.4 1st software versie 3[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]

uitlezen en diagnose

"laten uitlezen met OBD"... dat is wel e[…]