VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Diefstal en vernielingen aan VW's
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2662309
Hallo

Afgelopen week is er ingebroken in mijn VW Polo 6n2 uit 2000. Er is "gelukkig" alleen mijn radio uitgehaald en niet mijn airbags en dergelijke. Er is aan de auto totaal geen braakschade te zien. Toen ik s'ochtends beneden kwam zag ik dat alle ramen open waren en dat alle deuren, voorzichtig dichtgedrukt waren. Nu vraag ik mij erg af hoe ze in de auto gekomen zijn. Ik ga er vanuit dat ze via de centrale deurvergrendeling afstandsbediening binnen gekomen zijn. Of ze hebben de code opgevangen toen ik ergens parkeerde. Anyhow, ik heb voorlopig de zekering van de centrale deurvergrendeling eruit gehaald tot ik een beter plan heb. Nu zit ik alleen met een vraagje. Moet ik de zekeringen van de elektrische ramen er ook uit halen, of reageert de auto helemaal niet meer op een afstandsbediening als de zekering van de centrale deurvergrendeling eruit is? Ik hoop dat iemand hier een antwoord op weet.

Met vriendelijke groeten,

Michel
#2662742
Hallo

Van dat probleem weet ik eigenlijk niks af. Ik vind het wel vreemd dat het alarm niet af is gegaan en dat de ramen compleet open stonden. De elektrische ramen kunnen pas worden bediend met het contact erop. Daarom verwacht ik iets met de centrale deurvergrendeling.
#2663670
Steek je sleutel maar eens in je slot, draai hem naar open en hou hem even vast.
Je hebt waarschijnlijk comfortsluiting, als je de sleutel naar open draait en zo vasthoud dan gaan je ramen open en naar op slot gaan de ramen dicht.
#2663787
Als ze een schroevendraaier in je slot rammen en naar rechts blijven draaien gaan ook alle deuren en ramen open als je comfortmodule hebt.

Kijk eens of je slot geforceerd is.

Zelf heb ik de voorste deurgrepen vervangen voor deurgrepen van de achterste deuren van een 5-deurs (zonder slotgat) zodat ze het slot niet meer kunnen forceren.
Blijven nog zat andere opties over natuurlijk, maar hoe moeilijker je ze het maakt hoe beter denk ik.
Raam maakt een vreemd geluid

... als je een vreemd geluid hoort wanneer het r[…]

Polo 2016 start niet

Een dergelijke fout vindt jij niks bijzonders? Li[…]

Om er nog even op terug te komen; Er zaten bij mij[…]

Wie heeft interesse voor overname 4 velgen met ban[…]

Je hebt een foutcode, dus die zoek je op de websit[…]

Sleutel niet herkend

Nou, de kogel is door de kerk en het euvel is opge[…]

Ik heb contact opgenomen met Vw PON en dit is het […]

Zelf de auto uitgelezen en de auto geeft aan dat h[…]