VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door vwlunatic
#2619943
Ik heb pas weer een golf gekocht, maar nu lijkt mij het stationair toerental wat hoog.
Als hij warm is dan loopt hij iets minder dan 1000 tpm, wat kan er aan de zijn enhoe hoog is normaal?
#2620607
Waarschijnlijk de oorzaak gevonden, het eerste stukje vacuümslang vanaf het inlaatspruitstuk is een beetje gaar/zit vrij los op de aansluiting.

Weet iemand het onderdeelnummer hier van? aangezien ik het niet echt goed kan achterhalen met vagcat.
#2621191
1H1614041B complete slang,er zijn echter ook rep.deeltjes 321611939E is het rubber slangetje die dikwijls lekt raakt en valse lucht binnenlaat,vaak alsof de motor dan op 3 cilinders draait :tu:

Afbeelding
#2627439
Hmm nieuwe slangenklem heeft niet geholpen, slang is ook niet stuk. Wel merkte ik net dat als ik met stationair draaiende motor de rem snel pompend intrap, de motor wat hapert.

Nog niet uit laten lezen.
#2627608
vwlunatic schreef:Hmm nieuwe slangenklem heeft niet geholpen, slang is ook niet stuk. Wel merkte ik net dat als ik met stationair draaiende motor de rem snel pompend intrap, de motor wat hapert.

Nog niet uit laten lezen.
dat is normaal.
dat komt omdat je dan veel vacuuum verbruikt.
daaruit kan je concluderen dat het slangetje idd. dicht is.
even uitlezen en dan verder zoeken.

succes.
RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

Software versie 3.5

Momenteel wordt voor de ID.4 1st software versie 3[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]

uitlezen en diagnose

"laten uitlezen met OBD"... dat is wel e[…]