VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2582882
Hallo

Ik heb stuurbekrachtiging van een golf 2 op mijn golf 2 GTD gebouwd.
Nu zit ik echter met het probleem dat ik dus niet weet welke poelies ik hebben moet.
Ik heb al van alles geprobreerd met snaren etc maar niemand kan mij het juiste vertellen
zodat ik mn stuurbekrachtiging werkend krijg.

Wat mij duidelijk is geworden is dat de achtersne snaar dus dichtste bij de distributie vanaf de krukas
naar de waterpomp gaat en dan door naar de dynamo.
De 2e snaar dichtste bij het wiel dus moet vanaf de krukas naar de 2e poelie op de waterpomp en dan door naar de stuurbekrachtiging.

Klopt dit? En zo ja welke poelies moet ik dan vervangen tov het origineel?
#2582936
Let wel dat de steunen anders kunnen zijn wardoor de boel niet op 1 lijn ligt er zitten wat verschillen in her en der

Afbeelding
#2582963
De poelie van de waterpomp daar zit de snack in, hier hoort een vrij loop poelie met lager extra op (anders zit je met 2 verschillende omwentel snelheden). Dan gaat de snaar naar de stuurpomp en dan naar de krukas ( kleinste poelie) en weer terug naar de waterpomp.

Ik heb zelf de poelie van de waterpomp afgedraaid voor meer ruimte, en een klein v-snaartje van krukas rechtstreeks naar de stuurpomp en de waterpomp over geslagen.

Mvg,

Reinder
#2582970
Wat ik begrijp van jou Reinder, is dat jij een stukje van de waterpomp poelie hebt afgedraaid en rechtstreeks de snaar voor stuurbekrachtiging aan de krukas hebt gehangen, uiteraard op de 2e groef.

Weet iemand hoe het dan wel zit origineel, wat ik kan vinden is een dubbele waterpomp poelie, maar goed als dat zo is welke onderdeel nummers???
#2582981
Hallo Klaas,

Zit idd dubbele poelie op origineel, een vast voor de waterpomp en de andere is gelagerd ( soort vrij loop) en zit daar weer voor. Het nummer heb ik zo niet, maar ik zag hem laatst nog voorbij komen op vw classicparts. Zit meen ik rond 80€ zijn 2 types van, benzine en diesel.

Op de waterpomp poelie zit een vrij dikke flens, deze heb ik er afgedraaid zodat ik een snaar rechtstreeks naar de krukas kan spannen en van de "vrij loop" poelie af ben.

Mvg,

Reinder
#2584327
Op een 1.6 TD zit al een dubbele krukas poelie. Daar hoef je geen andere op te zetten.
Dan krijg je dus:

Achterste snaar: krukas grote poelie>dynamo>waterpomp.
Voorste snaar: krukas kleine poelie>waterpomp(gelagerde poelie)>stuurbekrachtigingspomp.


Mvg,


Reinder
Verhelpen vals olie druk probleem

Wie kan mij nog tips geven? Ik heb een T3 1.9 ben[…]

Software versie 3.5

Heb ook een email ontvangen dat 3.7 er aan komt vo[…]

RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]