- 28 aug 2014 16:59
#2581196
Hallo,
Het probleem is dus dat er geen kracht in mijn blok zit .
Dat probleem heb ik al na de swap vanaf een 1.8 8v naar de 2.0 8v die er nu in zit .
Het 1.8 blok deed er 8.4 sec. over van 80 km/u naar 120km/u, en nu de 2.0 boven de 10 sec. doet deze er over .
Hij hikt en stottert, m.a.w. hij wilt wel, maar iets houd de vermogensopbouw tegen, en boven de 5.000 t/pm is er af en toe een backfire .
Met driekwart gas, loopt hij wel mooi door, het probleem is bij vol gas dus.
Wat ik al vervangen heb zijn de Lmm, koelvloeistof temperatuur sensor, bougie's + kabels, rotor + verdeelkap, luchtfilter, een extra massakabel vanaf het blok op de carrosserie, vacuümslangen zijn vervangen, de gasklepsensor is doorgemeten is goed, een 2.0 brandstofpomp gemonteerd
Het brandstoffilter is pas een half jaartje oud
En er is geprobeerd hem uit te lezen alleen kom je de ECU niet binnen .
Wat het nog kan zijn, is volgens mij het volgende : de brandstofdrukregelaar, de ECU, verstopte katalysator, of de ontsteking staat niet goed o.i.d. ik heb geprobeerd deze te stellen op de pingelgrens het geeft geen verbetering .
Is er iemand die een tip heeft waar het aan kan liggen, en hoe te controleren .
Mvrgr, Ron
Het probleem is dus dat er geen kracht in mijn blok zit .
Dat probleem heb ik al na de swap vanaf een 1.8 8v naar de 2.0 8v die er nu in zit .
Het 1.8 blok deed er 8.4 sec. over van 80 km/u naar 120km/u, en nu de 2.0 boven de 10 sec. doet deze er over .
Hij hikt en stottert, m.a.w. hij wilt wel, maar iets houd de vermogensopbouw tegen, en boven de 5.000 t/pm is er af en toe een backfire .
Met driekwart gas, loopt hij wel mooi door, het probleem is bij vol gas dus.
Wat ik al vervangen heb zijn de Lmm, koelvloeistof temperatuur sensor, bougie's + kabels, rotor + verdeelkap, luchtfilter, een extra massakabel vanaf het blok op de carrosserie, vacuümslangen zijn vervangen, de gasklepsensor is doorgemeten is goed, een 2.0 brandstofpomp gemonteerd
Het brandstoffilter is pas een half jaartje oud
En er is geprobeerd hem uit te lezen alleen kom je de ECU niet binnen .
Wat het nog kan zijn, is volgens mij het volgende : de brandstofdrukregelaar, de ECU, verstopte katalysator, of de ontsteking staat niet goed o.i.d. ik heb geprobeerd deze te stellen op de pingelgrens het geeft geen verbetering .
Is er iemand die een tip heeft waar het aan kan liggen, en hoe te controleren .
Mvrgr, Ron
Tot de grens en dan een stukje verder.