VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2581196
Hallo,
Het probleem is dus dat er geen kracht in mijn blok zit .
Dat probleem heb ik al na de swap vanaf een 1.8 8v naar de 2.0 8v die er nu in zit .
Het 1.8 blok deed er 8.4 sec. over van 80 km/u naar 120km/u, en nu de 2.0 boven de 10 sec. doet deze er over .
Hij hikt en stottert, m.a.w. hij wilt wel, maar iets houd de vermogensopbouw tegen, en boven de 5.000 t/pm is er af en toe een backfire .
Met driekwart gas, loopt hij wel mooi door, het probleem is bij vol gas dus.
Wat ik al vervangen heb zijn de Lmm, koelvloeistof temperatuur sensor, bougie's + kabels, rotor + verdeelkap, luchtfilter, een extra massakabel vanaf het blok op de carrosserie, vacuümslangen zijn vervangen, de gasklepsensor is doorgemeten is goed, een 2.0 brandstofpomp gemonteerd
Het brandstoffilter is pas een half jaartje oud
En er is geprobeerd hem uit te lezen alleen kom je de ECU niet binnen .

Wat het nog kan zijn, is volgens mij het volgende : de brandstofdrukregelaar, de ECU, verstopte katalysator, of de ontsteking staat niet goed o.i.d. ik heb geprobeerd deze te stellen op de pingelgrens het geeft geen verbetering .

Is er iemand die een tip heeft waar het aan kan liggen, en hoe te controleren .

Mvrgr, Ron
#2581251
Ik wil het wel doen, en dan kijken wat de motor dan doet .
Wat een probleem met deze motoren is door die Lmm, is dat als de motor door slijtage minder lucht aanzuigt, dat gelijk invloed heeft op de prestaties .
Omdat de Lmm klep dan minder open getrokken word .
Dan kan idd de lambda afgekoppeld worden, dan staat de ECU gelijk op maximale inspuiting en voorontsteking .
Dus als de motor dan goed gaat lopen, kan het een slijtage probleem zijn .

Gr,
#2581275
Hoi Stefan, ja dat denk ik ook alleen heb ik geen drukmeter voor handen .
Er zit nog wel een brandstoffilter voor een 1.8 8v type gemonteerd in de auto.
Dat is dus voor een 1.2 Bar, terwijl ik nu 3 Bar druk heb door een andere pomp .
Zou dat het kunnen zijn, of zijn die 1.8 filters ook geschikt voor hogere druk .

Zo ziet het blok eruit, alleen het luchtfilter heb ik veranderd inmiddels, Afbeelding
Wat ik ook nog proberen kan, is de PCV afdoppen zodat hij meer lucht uit de Lmm trekt .
En zo een hogere waarde doorgeeft aan de ECU .

Wat ook apart is, is dat hij in de derde versnelling meer koppel heeft, dan in de tweede versnelling
bij dezelfde snelheid .
Dus als hij toeren moet maken de motor, is hij niet krachtig meer .

Gr,
#2581706
Ik had de PCV afgedopt, en een kort stukje gereden ermee en geen verbetering .
En de Lambda sonde heb ik afgekoppeld, daardoor is de motor wel soepeler met optrekken.
Alleen is hij nog erg traag, ik had opnieuw gemeten de tussenacceleratie van 80 naar 120 en nu is deze 11.7 sec. .
Ik weet dat de motor meer kan, want ik had een meting gedaan waarin de tijd heel even 8.7 sec. was, met deze motor .
Een vraag : kan ik de onderdruk slang van de brandstofdrukregelaar loshalen, geeft hij dan meer druk of juist minder ?
Ik zit te denken om het brandstoffilter te gaan vervangen al is deze een half jaartje oud, want hij heeft de symptomen van verstopping .

Gr,
#2581771
heb jij je onsteking wel goed staan ?

klinkt alsof ie veel te vroeg staat
#2581793
Ja, dat ga ik ook laten doen door een bevriende monteur .
Ik zelf krijg die groene dop er niet uit gedraaid, zit echt mega vast en ik heb al een stuk ervan gebroken, ik ben bang dat er stukjes van in de koppelingshuis vallen .
Ooit heb ik gehoord van een Tuner dat je de motor 3.000 t/pm moet laten draaien, dan de ontsteking verstellen totdat de motor meer toeren gaat draaien, en dan een klein stukje terug dan staat hij goed, klopt dit ?

Inmiddels heb ik de Lambda weer aangesloten want de motor sloeg af .
En heb ik de + accupool 10 minuten eraf gehaald, de motor heeft meteen weer meer kracht merkte ik .
Gaat de motor dan weer naar zijn fabrieks afstelling ofzo ?

Gr,
#2581945
Jeff schreef:Trek de lambda eens los. Zonder rijd de 2E ook uitstekend.
rij jij er dan wel mee of heb je de stekker los gehaldt of is hij uit de computer uit geschreven bij jouw
#2582227
Zo, de motor is weer helemaal terug.
Ik heb geen metingen gedaan maar hij loopt als een GTi nu .
Ik heb de ontsteking d.m.v. het bdp teken op de nokkenas en op de stroomverdeler goed gezet stond iets te laat nlk.

Nu weer vertrouwen in het blok krijgen, hopelijk blijft hij zo lopen.

Gr.,
Laatst gewijzigd door cabriogeengti op 25 jul 2015 20:57, 1 keer totaal gewijzigd.
#2582308
golfjewolfje schreef:
Jeff schreef:Trek de lambda eens los. Zonder rijd de 2E ook uitstekend.
rij jij er dan wel mee of heb je de stekker los gehaldt of is hij uit de computer uit geschreven bij jouw
Voor een apk de lambda verwijderd en pas na 1,5 jaar weer terug gemonteerd. :mrgreen:
Gewoon probleem loos zonder lambda gereden en niet veel gemerkt van heel veel meer benzine verbruik.
Verhelpen vals olie druk probleem

Wie kan mij nog tips geven? Ik heb een T3 1.9 ben[…]

Software versie 3.5

Heb ook een email ontvangen dat 3.7 er aan komt vo[…]

RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]