VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2570052
Hallo,.
ik ben opzoek naar iemand die veel verstand heeft van een tdi en een vag com heeft.

ik ben namelijk met een golf 1 ombouw project bezig.
hier ligt nu een golf 4 tdi ahf in , allemaal heel mooi maar wij kunnen em niet aan de praat krijgen.

zo ver wij kunnen zien en meten zou het blok het gewoon moeten doen. Dus zijn dan ook ten einde raad.

regio veendam voorkeur heb geen auto ambulance en auto kan niet rijden (duh)

Mocht je de gouden tip hebben en de auto draaiende krijgen staat er ook een financiële vergoeding tegen over
#2570370
Jammer dat je niet in de buurt woonde, anders mocht je hem wel langsbrengen..

Door de tel is en blijft het lastig, zeker omdat je zelf de kabelboom gemaakt hebt.

Ik blijf erbij dat je probleem of in de bedrading zit, of in de pomp.

Zou zoals gezegd eerst iemand met VAGCOM zoeken in de buurt ( wellicht een forummer ? ), dit moet je als eerste in orde maken, als je de ecu niet kan uitlezen klopt er iets niet, ik kan wel in je ecu komen.

Van belang is om eerst dit op te lossen, dan fouten wissen, even starten en kijken welke terug komen, dan zoek je het meteen al voor 85% in die richting.
#2570372
MK2-VRT schreef:Jammer dat je niet in de buurt woonde, anders mocht je hem wel langsbrengen..

Door de tel is en blijft het lastig, zeker omdat je zelf de kabelboom gemaakt hebt.

Ik blijf erbij dat je probleem of in de bedrading zit, of in de pomp.

Zou zoals gezegd eerst iemand met VAGCOM zoeken in de buurt ( wellicht een forummer ? ), dit moet je als eerste in orde maken, als je de ecu niet kan uitlezen klopt er iets niet, ik kan wel in je ecu komen.

Van belang is om eerst dit op te lossen, dan fouten wissen, even starten en kijken welke terug komen, dan zoek je het meteen al voor 85% in die richting.

Van daar de oproep om iemand bij mij in de buurt te vinden. Valt niet mee.
blijt frustrerend zo omdat je niet weet in welke richting je moet zoeken en door de telefoon is inderdaad erg lastig.. denk dat ik iets heel doms over het hoofd zie
#2570376
Denk het ook, maar als je zegt dat de constante +. de geschakelde +,massa's en stuurdraad die origineel van relai 109 komt, in orde is, dan MOET hij gewoon lopen.

Hetzelfde heb je nodig als je een kabelboom passend maakt, komt ongeveer op hetzelfde neer.

Het kan dus zijn dat je toch iets mist van voeding, of slecht contact, en dat is door de tel niet te zien, want je gaat uit van het geen wat jezelf verteld, daarom is het moeilijk op die manier.
#2570381
MK2-VRT schreef:Denk het ook, maar als je zegt dat de constante +. de geschakelde +,massa's en stuurdraad die origineel van relai 109 komt, in orde is, dan MOET hij gewoon lopen.

Hetzelfde heb je nodig als je een kabelboom passend maakt, komt ongeveer op hetzelfde neer.

Het kan dus zijn dat je toch iets mist van voeding, of slecht contact, en dat is door de tel niet te zien, want je gaat uit van het geen wat jezelf verteld, daarom is het moeilijk op die manier.
Jah heb de kabels direct van af de accu getrokken naar de ecu zodat ik zeker wist dat er geen onderbreking in zat.
(Voor constante + en massa)

Verder heb ik de geschakelde + van de golf 1 kabelboom gehaald.. (lag er nog van vorig motorblok )
Heb de voeding voor het gaspedaal en sensor van koppeling en rem ook op geschakelde plus gezet ( doet relais 109 normaal)

Ik denk ook dat et aan de brandstof ligt want als we remreiniger inspuiten loopt ie wel direct.
dan voeg je ook "brandstof" toe.

maar het gekke is dan wel dat als je de auto wil starten de voorgloei indicatie bijna direct uit gaat. Blijft max 1-2 seconden branden
#2571798
hallo, mede forum vw'ers

nog ff snel een schema gemaakt van de bedrading wat ik aangepast heb.
Ook al met mk2-vrt over gehad maar is erg lastig om via de telefoon uit te leggen.

helaas kan ik de afbeelding zelf niet uploaden dus ff een link
https://www.dropbox.com/s/9qrietakkh914 ... 183431.jpg

graag hoor ik of er fouten zijn gemaakt, fouten maken is menselijk..
#2571856
Die kabel die van je koppelingssensor afkomt moet je aan de massa hangen, deze gaat ook naar de motor temp, remlicht schakelaar cc, gaspedaal sensor, ecu en voeler brandstof temp.
#2571876
MK2-VRT schreef:Die kabel die van je koppelingssensor afkomt moet je aan de massa hangen, deze gaat ook naar de motor temp, remlicht schakelaar cc, gaspedaal sensor, ecu en voeler brandstof temp.
Die blauw gele die tussen koppeling en rempedaalsensor zit?
Op tekening heeft ie een geschakelde plus..
Verhelpen vals olie druk probleem

Wie kan mij nog tips geven? Ik heb een T3 1.9 ben[…]

Software versie 3.5

Heb ook een email ontvangen dat 3.7 er aan komt vo[…]

RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]