VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen problemen
door SnKy-B
Helaas moet ik ook eraan geloven van de bekende problemen uit een 1.4 tsi 160pk.

De mijne schokt/trilt bij stationair en houd in bij het begin. Maar geen melding op de board computer EPC etc.
Bobines ga ik nog testen nadat de bougies zijn vervangen hetzelfde geldt voor het uitlezen. oude bougies hebben 30000 mee gedaan dus die moeten vervangen worden.

heeft iemand de artikel nummer van de bougies dat er in moet?

auto: scirocco ( geen idee waarom dit vermeld moet worden)
motorcode CAVD
kilometerstand: 95.000
Laatst gewijzigd door SnKy-B op 21 jul 2014 15:39, 2 keer totaal gewijzigd.
door Bluepower
Iemand met 267 berichten hier gepost zou dit toch wel moeten weten lijkt me:
vermeld auto/motor(code), km stand, onderhoud, uitgelezen op fouten....
door Gerald1300
Voor jou type auto, een Scirocco met de motorcode CAVD moet worden gemonteerd:

NGK
type bougie: PZFR6R

Kosten bij de Brezan €17.50/stuk

En waarom dat allemaal vermeld moet worden: anders kun je blijven zoeken naar types omdat er meerdere motoren zijn geleverd bij een scirocco.

daarom is een kenteken of type met motor belangrijk om de juiste gegevens te verkrijgen specifiek voor jou auto ;)
door SnKy-B
Bedankt voor de uitleg en de onderdeel nummer. ( mijn excuses voor mijn reactie)

Bougies gemonteerd en motor loopt nog steeds ontegelmatig. Vervolgens aan de vag com gehangen voor foutcodes . Deze zijn er niet wellicht omdat er bij mij op de dashboard geen lampje heeft gebrand.
Na wat zoeken kom ik terecht bij engine01 vervolgens kanaal 15 en 16 gecheckt voor cilinderoverslag. Ook hier is geen sprake van defecte bobines ( count waarde blijft op 0 )

Heeft er iemand misschien nog een idee wat het kan zijn?
door NielsED30
Melvin, de 1.4 TSI heeft losse penbobine's.

Ik gok op vervuiling van de kleppen. Als er een injector/bobine/bougie kapot zou zijn lijkt het mij niet meer dan logisch dat je ook een storing zou moeten hebben van cilinderoverslag. Je zou nog de compressie kunnen (laten) controleren. En anders wellicht is je inlaatkleppen laten reinigen i.v.m. koolaanslag door de FSI verbranding.
door Fritsdeblitz
Melvin vraagje als het mag Helpt in jou optiek een OlilCathcan om deze ellende te voorkomen

De een zegt dat het niet werkt de ander zegt top product
door Melvinsl
Ik vroeg het ook eerst en er stond dat klopt het leek met als of hij ja zei? Zou het wel verkeerd begrepen hebben maar goed en nee storing hoeft niet persee aanwezig te zijn heb dit geval al 2 keer gehad met een 1200 bobine en bougi kabels vervangen en het was over. Maar diagnoses zijn makkelijk de lucht in te schieten vanaf hier he misschien handiger om er iemand er naar te laten kijken?
door SnKy-B
NielsMK4 schreef:Melvin, de 1.4 TSI heeft losse penbobine's.

Ik gok op vervuiling van de kleppen. Als er een injector/bobine/bougie kapot zou zijn lijkt het mij niet meer dan logisch dat je ook een storing zou moeten hebben van cilinderoverslag. Je zou nog de compressie kunnen (laten) controleren. En anders wellicht is je inlaatkleppen laten reinigen i.v.m. koolaanslag door de FSI verbranding.
Morgen word de compressie gemeten dus hierop kom ik terug.
Je gaf aan dat de kleppen mogelijk vies zijn. Hoe moet je deze schoonmaken?
Ik merk wel dat de laatste tijd af en toe klappen uit de uitlaat komt zoiets als backfire.. Dus je geeft wel een goed punt aan.
door NielsED30
Inlaatspruitstuk eraf en van Forté valve cleaner erop spuiten en in laten weken. (wel zorgen dat de kleppen dicht zijn zodat de cleaner niet de cilinder ingaat). Of een carbon cleaning laten uitvoeren, is wat duurder maar makkelijker en werkt ook goed.
Vw golf 3 climatronic

Goedendag, Ik heb een golf 3 uit 1996 rolling sto[…]

Goedendag, Ik rij een golf 7 2.0 tsi. Maar zit me[…]

Arteon 2.0 TDI aankoop

Als ik me niet vergis moet de distributieriem verv[…]

Onbekend tikkend geluid

Goeiedag heren en dames van het goede leven, Had […]

Touareg 7P5

Hi allen, Ik heb mijn huidig Touareg een klein d[…]

Raamrubbers Jetta 2

Goedenavond, mijn raam rubbers zijn slecht en nu l[…]

Kan verschillende oorzaken hebben: - kachelradiat[…]