VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
#2560899
Hey daar,

Heb een 97 golf 3 met een 1.6 8v. Heeft gas installatie. Op benzine valt het toerental lager dan 600 rpm waarbij (denk ik) de computer probeert bij te houden en schiet het toerental soms iets omhoog en dan krabbelt hij weer naar beneden. Uiteindelijk als ik niet met gaspedaal speelt waar hij erg traag op reageert valt hij gewoon uit. Tijdens het rijden ruik ik een half verbrande benzine geur.

Op gas rijdt hij ook erg stroef maar valt niet uit. Ruik ipv benzine geur de gas geur door de ventilator heen. Denk dat de auto heel erg rijk loopt maar geen idee waarom. Geen foutcodes in de computer, heb het inlaatklephuis vervangen en hersteld, heb andere O2 sensor erin gestopt. Weet het niet meer.

Heb geen vacuum lekken, enige is wel dat de 'crankcase breather' (weet naam niet in NL) niet is aangesloten aan het filter huis waardoor ik dus de uitlaat door de ventilator ruik maar verklaart niet de rijke gas of benzine lucht. Heeft dit een groot effect op consumptie en stroef lopen van de motor?

Danku!
#2561034
Jah wil mij eerst focussen op de benzine. De temp sensor zou dan toch een code moeten geven of is die marelli ecu te oud daarvoor? temp sensor zit bij de map sensor toch in de kop van dat plastic intake links?

Op mijn vagcom staan de waardes voor air temp en coolant temp omgekeerd, maar met de nieuwere niet meer dus denk dat het aan de versie ligt.

Daarnaast zit ik te denken dat het uitval probleem ligt aan de benzine pomp. Dan nog de vraag waarom die zoveel verbruikt. Zal wel even die map/temp sensor eruit halen.
Software versie 3.5

Heb ook een email ontvangen dat 3.7 er aan komt vo[…]

RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]

uitlezen en diagnose

"laten uitlezen met OBD"... dat is wel e[…]