VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door kevimo
#2370005
golfjuh schreef:je moet de ramen afstellen had ik namelijk ook na plaatsen van een nieuw dak

er zitten stoters in de deuren deze moet je afstellen deze regelen hoe ver het raam dicht gaat

ook kun je het raam na voren en achteren stellen door waar het raam vast zit aan het mechanisme zitten plaatjes die je kan schuiven

het is een heel gekloot ik ben er ook lang mee bezig geweest maar het kan

die van mij is nu 100% waterdicht
waar zitten die stoters juist??

dat kan het ook wel zijn want mijn raam komt precies iets "te kort" naar boven toe
Gebruikersavatar
door kevimo
#2371287
ja inderdaad, deze had ik al afgesteld maar het probleem is gevonden.

Ik had al zat de mechanismes aan beide kanten afgesteld met die tappen, en kreeg maar geen beterschap, dus heb ik de dichting gaan halen van de wagen waar ik de cabrio kap ook van heb gedemonteerd, en nu is ze volledig lekdicht.

alles steekt, en watertest blijft positief!

bedantkt iedereen om mee te zoeken, probleem opgelost.

dus een beetje afregelen + een nieuwe dichting van de voorruit, en de dichtingen op de kap zelf (de brede + de dunne aan de zijkanten) heeft het verschil gemaakt!
door caatje72
#2371747
Het blijkt dus enkel aan de rubbers gelegen te hebben, mooi dat het nu is opgelost.

Ik heb hier zelf ook een probleem met de raamafstelling, alleen is het geen water wat er binnenkomt, maar wind. Het raam sluit niet mooi aan aan de onderzijde van het b-stijl rubber. Het raam, of beter nog de complete deur, zou zo'n drie tot vier mm verder naar achter moeten om mooi aan te sluiten. Ik heb ge probeert het raam naar achter te stellen door de bouten van het mechanisme los te zetten, maar er was geen beweging in te krijgen.
Nu las ik hier een paar posts terug dat je plaatjes kunt verschuiven, maar waar zitten deze plaatjes dan precies?
Eigenlijk zou het bij mijn auto nog beter zijn wanneer de deur een klein stukje naar achter zou gaan, maar alleen zijn de torx bouten van de deurschanieren practisch onbereikbaar. Of zie ik hier ook iets over het hoofd?
Gebruikersavatar
door kevimo
#2372372
als je je raam los zet met de m10 moer, kan je normaal je raam verschuiven. Moest dit niet kunnen kan je altijd even met WD40 of Teflon of eender welk smeermiddel op je "dragers" spuiten van de raammechaniek, zodat deze wat losser komt. Je kan er ook een klein klopje op geven zodat deze wat los klemt. Maar erg veel kan je raam niet naar achter omdat ze anders tegen je frame van je portier schuurt, en ook vooraan aan je a-stijl niet meer aansluit. vind het wel vreemd dat je hele deur niet ok zou zijn.

het is normaal dat op je B-stijl er een speling is met die stof waar je raam op komt geklapt, dus daar moet je je geen zorgen om baren. het sluit nooit 100% tegen die b-stijl, maar je kan wel een kleine mm opschuiven (dat doet veel, want voor je het weet zit je te ver!)

die torx-bouten zijn te bereiken, als je deurpaneel gedemonteerd is. Onderaan je deur zijn gaten voorzien in de positie van die torxbouten. het is eigenlijk heel simpel, de torxbouten zorgen ervoor dat je raam hoger of lager stopt met omhoog gaan. Hoe kleiner de torx bovenaan de raamhouder zit op je mechanisme, hoe verder je raam gaat omhoog komen. Verticale verstelling is dus millimeter werk.

Succes!
Gebruikersavatar
door redcabrio
#2375362
Mensen, vaak is dit probleempje al op te lossen door de rubbers eens in te spuiten met een sileconenpray.
Het rubber droogt uit door de jaren.
Is nu eenmaal een cabrio 3 euvel
Ik bezit een cabrio van 95 en spuit elk jaar alle rubbers in en dat gaat tot op heden goed en geen lekkage
door SteefdeB
#2488899
Hallo,
ik ben nieuw hier op het forum en zit met hetzelfde probleem als de topic starter.
Ik heb geprobeerd om het probleem op te lossen door het raam omhoog te stellen.
Dit heeft wel enigszins gewerkt, maar in het midden van het raam komt er nog steeds water binnen langs het rubber.
Het lijkt alsof de ruit daar niet ver genoeg omhoog komt waardoor het rubber niet over de ruit heen valt.
De ruit kan echter niet nog meer omhoog omdat hij dan tegen de A-stijl aankomt.
Daarom denk ik dat het rubber dat de bovenkant van het raam moet afdichten versleten is.
Nu heb ik al het een en ander gezocht op het web, maar ik kan zo niet vinden waar ik zo'n rubber kan kopen en/of wat het onderdeel nummer hiervan is.
Kan iemand mij hier misschien mee helpen? Of zijn er nog andere tips?

Bij voorbaat dank.

Steef
Gebruikersavatar
door kevimo
#2506764
Bij het vervangen van je voorruitrubber kan je al veel winst hebben (aangezien bij mij het water langs de voorkant binnenrolde).

Op de kap zelf zitten ook rubbers, deze kan je ook vervangen en dan zou je probleem ook opgelost zijn.

Als je je deurpaneel eraf haalt (heel simpel, gewoon de vijsjes onderaan losmaken en het handvat even van mekaar halen ((2-delige)) en daaruit die 2 vijzen draaien, en dan kan je je deurpaneel eraf trekken. Daar zie je met m8 / m10 boutjes je raammechanisme vastgemaakt aan je raam, deze kan je een beetje bijregelen.)
Ikzelf heb tussen het raam vooraan een regelspie van een oude A6 gestoken van '96, in die tijd werd dat daarbij gedaan om het raam te regelen.
Gebruikersavatar
door 1800cabrio
#2508949
Een cabrioletkap hoort laag en strak langs het zijruit te lopen.

Een wat oudere cabrioletkap (vooral van kunststof) krimpt naar verloop van tijd omhoog.
Dit komt meestal door de zijkabels die aan de voorkant doorroesten.
RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

Software versie 3.5

Momenteel wordt voor de ID.4 1st software versie 3[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]

uitlezen en diagnose

"laten uitlezen met OBD"... dat is wel e[…]