VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door mano
#2482748
Koelfan after run switch; als de temp nog te hoog is en je zet de motor af, zorgt dat deze de fan nog even laat draaien.

Hoort eigenlijk achterop kleppendeksel te zitten.
Gebruikersavatar
door mano
#2482764
Want? Ding moet gewoon aan de achterzijde kleppendeksel, 2de boutje van rechts. Komt niet zo heel nauw hoor ;)
Gebruikersavatar
door sixpack57
#2483045
oke dacht dat het hieraan lag dat de golf niet start.
hebben de koppaking vervangen maar nu start hij niet meer startmotor gooit hem wel rond maar hij wil niet aanspringen,bougies eruit gedraaid en cilinders zijn harstikke nat lijkt wel of hij verzuipt.
bougies ook ff getest maar deze vonken maar minimaal.
iemand suggesties wat het kan zijn?
Gebruikersavatar
door Antera
#2483123
Heb je de timing wel goed staan? dit klinkt als een niet op staant staande ontsteking.

1. Draai je bougies eruit.
2. Steek een lange schroevendraaier in het bougiegat 1.
3. Draai met een sleutel de krukas totdat de zuiger van cilinder in in BDP ( bovenste dode punt)
4. Controleer via het gat in de versnellingsbak of het merkteken op het vliegwiel bij het pijltje staat
of kijk naar het merkteken op de krukaspoullie of deze naar het pijltje staat op de distr. kap
5. Kijk nu of de rotor van de ontsteking naar de bougiekabel van de 1e cilinder wijst. ( kan zijn dat je de krukas nog 1x helemaal rond moet draaien en dat het dna wel zo is)
6. is dat niet heb je de tussenas waar de oliepomp en je ontsteking aan vast zit niet op tijd staan. Deze word vaak vergeten mee op tijd te zetten
Gebruikersavatar
door Ranchdude
#2483146
i.i.g. bovenstande kontr. welke kleur heeft de vonk ? dient blauw te zijn,nog andere onderdelen vervangen,en de juiste gebruikt ? geen chillicrap bougiekabels o.i.d.
sixpack57 schreef:bougies ook ff getest maar deze vonken maar minimaal.iemand suggesties wat het kan zijn?
Gebruikersavatar
door Antera
#2483151
Oja op de verdelerkap 1-3-4-2 aanhouden met plaatsen bougiekabels
Verhelpen vals olie druk probleem

Wie kan mij nog tips geven? Ik heb een T3 1.9 ben[…]

Software versie 3.5

Heb ook een email ontvangen dat 3.7 er aan komt vo[…]

RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]