VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Taigo, T-Cross, T-Roc, Tiguan & Touareg
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2464354
Wie heeft de oplossing?

Mijn iphone 5 wil ik graag aansluiten op de bestaande MFD.

De dealer zegt dat het überhaupt niet mogelijk is, en dat ik de oplossing moet zoeken met een Parrot 9200.

Vraag: Is er helemaal geen mogelijkheid om een Iphone aan te sluiten op de bestaande installatie van de auto?

Zal even een fotootje bijvoegen welke staandaard installatie ik heb in mijn Touareg.

Wie heeft de oplossing? Hoe hebben jullie het gedaan?

Gr Jeff
Bijlagen:
Foto 6.jpg
Foto 6.jpg (43.73 KiB) 9180 keer bekeken
#2464421
Ja dat klopt die bestaan , maar dan kan ik mijn wisselaar die achter in de auto zit niet meer gebruiken.

Het gaat mij dus meer om de telefoon dat ik die handsfree kan bedienen, de muziek vind ik niet geheel belangrijk want heb de cd wisselaar
#2464602
Ik heb eens lang geleden met een vag tester de bluetooth vrij geschakeld in een touareg met mfd (dvd) en vaste cradle op het dashboard.
De berijder had via een Engelse site een aantal codes op een blaadje staan en als je die aanpast werkt de bluetooth :SCRATCH:
Ik dacht destijd het zal wel een l*lverhaal zijn (deze optie is niet bekend bij de meeste dealers in de wereld) maar het werkte wel !

Dit is mogelijk bij touaregs vanaf model 2006(facelift) maar dat weet ik niet meer zeker.
Hier een link waar het een en ander uitgelegd word: http://www.clubtouareg.com/forums/f45/f ... 12248.html

Als je dit zou uitvoeren is het nog de vraag of je telefoon goed werkt via de bluetooth (meer kans met een oud type telefoon)
De iphone 5 heeft al problemen met koppelen/muziek/telefoonboek via bluetooth in de laatste modellen van VW-Seat-Skoda enz.....
Beste kans op een probleemloos werkend systeem als je het mij vraagt is een Parrot of iets dergelijks.
#2464607
Hoi Pip,

Ja dat zei de dealer ook al , heb nu verschillende dealers hierover gesproken en ze zeggen allemal hetzelfde. De huidige VAG auto's hebben ook al problemen met de Iphone 5 ( die ik ook heb ).

Nu zie ik ( zie foto)ook wel van deze systemen, werken deze ook gewoon op de standaard MDF 2 of is dit absoluut onmogelijk?
Laatst gewijzigd door JeffV8 op 27 dec 2013 09:43, 2 keer totaal gewijzigd.
#2464623
Ja moet mogelijk zijn, afhankelijk van het telefoon regelunit achter dashboardkastje/ langs de radio.
En je moet een nieuw soort houder op je dashboard monteren en aansluiten.
Ook los te krijgen zie ik link:http://www.volkswagen-zubehoer-shop.de/ ... hp?cat=c84

Voor zover getest met iphone 4s volgens mij, dus je iphone 5 zal wel koppelen ...en dan :SCRATCH:
(Nieuwe iOS update en de problemen beginnen weer opnieuw, m.a.w. niet bij te houden of te duur voor een autobouwer)
Car play /android/radio /navi

Xtrons goede ervaring mee. Gebruik ook even de zoe[…]

Geprobeerd, maar nog geen reactie. Was benieuwd […]

zoals werd voorgedaan in het filmpje waar je zelf […]

Golf 5 aircoprobleem

Hallo iedereen, mijn zoon bezit een 2004 Golf 5 me[…]

Heb van de week de auto weggebracht voor een servi[…]

Ik heb vergeten aan te geven dat problemen weg war[…]

Hallo allen! Ik heb een leuke golf 3 voor mijn vr[…]