VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2452204
Ik weet niet hoe ik een bericht moet vandaar deze weg.
Ik heb een vw golf 3 cabrio waar de motor van is opgeblazen.
Kan van de sloop een andere vervangen alleen weet ik niet of ik de motor of de motor met versnelling bak moet demonteren en hoe dat moet voor een dag besteding project .
Mijn naam is Ferdie en ben nieuw op dit forum groet Ferdie.
#2452371
1) Wat is er precies kapot aan de motor ?

2) Als je een andere neemt, neem dan wel dezelfde motorcode, anders moet je meer mee vervangen.

3) Als je in de buurt woont wil ik er ook wel even voor je naar kijken.
#2453392
MK2-VRT schreef:1) Wat is er precies kapot aan de motor ?

2) Als je een andere neemt, neem dan wel dezelfde motorcode, anders moet je meer mee vervangen.

3) Als je in de buurt woont wil ik er ook wel even voor je naar kijken.
De auto staat in Nieuwegein ander motor van de sloop heb nooit eerder vervangen lijkt een hele klus.
#2453394
Stelt niks voor..

Makkelijkst is om even het front voor weg te halen, uitlaat los, koelvloeistof aflaten en kvs slangen los halen, ronde stekker op motor eraf halen, + en - van de accu los halen op startmotor en bak, benzine slangen los halen, gas en koppelingskabel los maken, schakelmechanisme los wippen, aandrijfassen op de bak los schroeven, motorsteun voor los halen ( motor opvangen ) en de startmotor komt los, de andere 2 motorsteunen los halen en hij kan eruit getakeld worden.

Als hij van ongeveer halverwege 94 is, dan heeft hij ook wegrijblokkering, als je dezelfde motor neemt ( motorcode ), dan is het plug en play, anders ecu even inleren als hij erin ligt, anders loopt hij niet.

Bij die nieuwe motor gelijk de olie, filter en bak olie vervangen, koelvloeistof vanzelf.
Verhelpen vals olie druk probleem

Wie kan mij nog tips geven? Ik heb een T3 1.9 ben[…]

Software versie 3.5

Heb ook een email ontvangen dat 3.7 er aan komt vo[…]

RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]