VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
#2449503
Had de hallgever kapot van mijn Golf 3 1.6 Milestone uit 96. Na de hallgever te hebben vervangen komt hij niet meer boven de 4200 toeren, met geen mogelijkheid. Heb de auto een maand geleden gekocht en er was een nieuw gaskleppenhuis op gezet. Deze zou nog ingeleerd moeten worden aangezien hij stationair heel af en toe afsloeg. Tja dit is verder geen probleem en had het druk, dus niet gedaan. Na een week rijdt ik eindelijk met de auto en sta ik stil op a12. Sloeg af tijdens het rijden en deed niks meer. Anwb erbij en alles gemeten en de conclusie was hallgever kapot. Nieuwe erin en hij loopt weer prima, alleen tot 4200 toeren, hoger komt hij niet meer. Wat kan ik doen? Alvast bedankt.
#2449536
Soms lijken we wel papegaaien omdat sommige zich de moeite niet doen om de ZOEK functie te gebruiken!

Maar nu we toch bezig zijn, controleer je ontstekings tijdstip maar en zet hem goed! Dan loopt hij weer zoals het hoort.
#2450396
Ik heb alles nagezocht en alles nagekeken. Ontsteking staat goed. Merktekens ed staan ook goed. Laten afstellen en nog steeds 4000 a 4200 toeren dat hij niet verder wilt. Houdt in en hoest een paar keer maar komt er niet boven.
Pffff ben zelf ook verkouden, hoop de auto niet echt. Wie heeft nog een idee? Auto liep als dolle, totdat de hallgever is vervangen. Loopt nog steeds lekker, maar wel weinig toeren om lekker op te schieten. Wie heeft dit ook eens meegemaakt en brengt mij de oplossing misschien?

Groeten uit 's-Heerenberg
#2450430
Ronald,

Zet de ontsteking nu toch maar binnen de specificaties en je zult zien dat hij weer goed loopt..Deze staat toch niet goed, 99% zeker.

Even met vagcom uitlezen en uit het hoofd meetwaardeblok 007 controleren.
Verhelpen vals olie druk probleem

Wie kan mij nog tips geven? Ik heb een T3 1.9 ben[…]

Software versie 3.5

Heb ook een email ontvangen dat 3.7 er aan komt vo[…]

RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]