VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2444275
Na nog veel proberen draait de golf nog steeds niet voor mij loopt het nu eigenlijk even dood morgen sleep ik hem even naar de garage om hem uit te lezen kijken of er daar iets uit komt. heb nog wel even een brandstof leiding er af gehad en als ik hem dan starten kwam er niks uit zou dat iets te maken kunnen hebben met de startblokkering? Of dat de ecu op slot staat?

Dit zijn de foto's staan er bij me eerste post bij.
#2444339
Ow je hebt een nieuw type ecu, daar zit idd een andere chip in, die met het stickertje is het idd..Alleen voorzichtig ermee zijn, die voetjes die breken snel en als je hem eruit haalt maar niet goed terug drukt, heb je kans dat hij geen contact maakt en ook niks doet.

De startblokkering is het niet, dan slaat hij aan, maar meteen weer af.

Heb je alle zekeringen in de kast even goed nagelopen ?

En waar had je die kortsluiting gemaakt ?

Kijk ook nog even naar relai 109, haal het kapje eens eraf en kijk of de soldering niet los heeft gelaten, of druk er even een andere in ( 109 / 30 )
#2444374
Nee ik heb de chip er niet uit gehad heb alleen even dat oranje stickertje er af gehaald om een foto te maken en er weer terug op gedaan en even aan gedrukt dus denk dat de pootjes daar van niet bregen tog?

Okee dan kan ik dat uitsluiten. Ja heb alle zeleringen goed nagekeken en geen 1 was kapot. Ik zal straks na me werk even kijken naar nr 109 en je bedoel nr30 even in de plek van 109 doen of nr ook even controleren?

Ik was de +pool aan het losdraaien voor dat ik de computer er uit gingen halen en raakte de -pool zo heb ik kortsluiting gemaakt. Vanavond ga ik hem ook even kate uit lezen even kijken of daar iets uit komt.
#2444445
Dan meet maar eens op welke contacten van de stekker je spanning meet en waar je spanning meet met contact aan..

Ook even de massa controleren en hier vermelden.

Op de ECU staat ook constante spanning en hoop niet dat je deze omzeep hebt geholpen door de volle sluiting op de accu die je gemaakt hebt.
#2444462
Ik ben bang dat ik de ecu wel gesloopt heb met de kortsluiting net even nog het een en ander geprobeerd hij vonkt niet als ik hem start en de brandstof pomp ga ook niet pompen als ik hem start en als ik het contact aan zet pompt de brandstof pomp ook niet. Zo ver als ik weet heb ik alle zekeringen na gekeken ook die voor het koelvloeistof vaatje zitten zitten er toevallig nog onder het koelvloeistof vaatje?Of ergens anders? Ik zal vanavond gelijk even kijken op welke kabels er spanning staan van de ecu.

@karakan jaa meschien heb ik wel een nieuwtje nodig ik moet vanavond even langs iemand bij een garage die gaat hem uit lezen dus hoop dat iets uit komt wat het probleem is.

Ik hou jullie op de hoogte. Bedankt voor de hulp al vast!
#2444471
De zekering onder het kvs reservoir heeft er geen betrekking op.

Meet maar eens, als je hem ook niet uitgelezen krijgt ( en eerst wel ), dan zit het probleem in de ecu.

Let wel op als je een andere ecu koopt / probeerd voor te testen, dat je ook ene krijgt voor een nieuw type, oud type gaat niet werken en de stekker past niet.

Wel balen als de ecu kapot is gegaan door dit 'foutje'
#2444523
Okee voor de rest zijn de zeleringen heel. Je bedoel tog de stekker die je op je ecu steek meten of er ergens stroom op staat neem ik aan en er moest ook stroom op staan als je sleutel uit het contact was als ik je goed begrepen heb?

Jaa dat zou zeker balen zijn. Kende jij toevallog die chip die er in zit er staat ST op in het groot denk dat dat het merk is
#2444528
Ja klopt idd zoals je het zegt..

Trouwens, als je een andere ecu haalt moet je deze wel eerst inleren anders loopt hij alsnog niet, of de ecu sleutelvrij maken..Dat laatste kan ik wel voor je doen, anders inleren met Vagcom als je dit hebt.

Ik kan de nummers niet goed lezen van de chip..
#2444544
als het goed is heb je 3 types ecu. de 16bits ecu past niet op de andere serie motoren voor zover ik weet.
En de rotor en eerste type dis zijn ook 2 verschillende :tu:
#2444632
We hebben hem vanavond geprobeerd uit te lezen maar dat lukte niet hij kon niet in me computer komen dus zal toch me ecu kapot zijn door de kortsluiting zou niet weten wat het anders nog zou kunnen zijn.

@mk2-vrt ik denk dat het makkelijkste is om de sleutel code er uit te halen dus als ik de computer heb dan zal ik jouw een berichtje sturen weet jij meschien iemand die een ecu heeft zo 1 als mij ik neem aan dat als ik een andere ecu koop dat de nummers op de zwarte behuizing precies het zelfde moeten zijn?

@karakan zou jij is willen kijken voor die ecu die jij nog heb liggen of dat de zelfde is?
#2444747
KaRaKaN schreef:Ik zal vanavond even kijken voor je, pb me je nummer dan stuur ik fotos naar je als je whatsapp hebt.
ECU's hebben wel sleutelcode he. Ik heb geen verstand van hoe dat inz ijn werk gaat, dus als je straks een andere ecu plaatst moet je dat ook eerst regelen. Dat zal MK2-VRT wel weten verder hoe en wat
Pb verstuurd.
#2444756
Kijk maar even, als je van karakan een goede ecu krijgt kun je die meteen even testen, als hij dan start maar meteen weer afslaat weet je wel dat je oude ecu kapot is gegaan, dan enkel nog even de startblokkering weghalen..Ik kan het niet bij elk type ecu omdat er gewoon teveel soorten eeprom's inzitten en je ook voor alles andere apparatuur nodig hebt, maar denk dat het bij deze ook geen probleem is.

Je zou als je hem opstuurd, ook je oude ecu mee kunnen sturen, wellicht is het iets kleins en kan ik het wel voor je maken.
Verhelpen vals olie druk probleem

Wie kan mij nog tips geven? Ik heb een T3 1.9 ben[…]

Software versie 3.5

Heb ook een email ontvangen dat 3.7 er aan komt vo[…]

RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]