VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2424296
Hallo,

Ik heb problemen met mijn Golf 2 1.3iCL NZ BJ 1991.
Hij start nauwelijks, soms met volgas maar over het algemeen helemaal niet.
ECU al vervangen, zonder succes.
Man van de ANWB had doorgemeten en beweerde dat het daar aan lag. Injectie zou niet pulseren maar constant spanning krijgen.
Nou had ik voor dat dit probleem zich voor deed wel gehad dat de zoemer en de lamp ging branden van het olie.
Dat was bij het verlaten van de snelweg met een gang van 140 en aan de eind van de uitrit gestopt om te kijken.
Maar kon daarna na af laten koelen weer verder rijden.
Nou had ik al gelezen dat de onderdruksensor het probleem kon zijn en ik die zou moeten vervangen.
Nou weet ik niet zeker welke dat is en waar dat zit maar heb een vermoeden, zie foto.
1 van deze twee toch?

Afbeelding

Verder zit er ook nog een draad los bij een stekker/sensor? van het koelsysteem, kan dat er mee te maken hebben en hoe repareer je zoiets?

Afbeelding

Graag hoop ik het probleem met jullie hulp op te lossen want heb al bijna twee weken geen vervoer.

Groeten,

Verrek
#2424302
Die draad moet je zowiso maken, die sensor is voor de ECU en geeft ahv de weerstand een voltage aan de ecu en bepaald mede de inspuiting.

Maar als de injectoren nu alsnog blijven inspuiten, dus als je spanning meet over beide kabels, dan ligt of de massa kabel(s) van de injectoren bloot en komt tegen de massa, of deze ECU is ook kapot, staat verder los van de rest.
#2424308
Hoi MK2-VRT,

Bedoel je met 'die sensor' die gebroken draad/stekker/sensor of een van die twee met pijltjes op de foto?

Eerst die draad maar eens zien te fixen dus, klinkt misschien raar maar hoe repareer je zoiets?
Ik weet ook niet of die voor die tijd ook al stuk was.

Met dat meten ben ik niet zo'n ster en zou je me in Jip & Janneke taal uit moeten leggen :(
Op 1 van de twee draden van de injectie moet spanning staan toch? en de andere is massa toch?
Dat meten moet ik doen tijdens het starten toch, en niet gewoon op contact?
Dat is dus een klusje voor 2 man.
Kan je me daar mee op weg helpen?

Thnx voor antwoorden.
#2424313
Verrek,

Ik zie dat de kabel echt in de stekker is afgebroken, misschien is het makkelijkst als je op de sloop zo'n stekker ergens afknipt, dan de kabels eraan soldeerd en het werkt weer.

De bovenste sensor met de pijl zijn beide voor de oliedruk, voor stationair en op toeren.

Wat je zegt klopt inderdaad, op 1 kabel van de injector staat spanning als je meet tov van de - op de accu..Als je nu over beide kabels al spanning meet, dan ligt of de kabel aan ergens aan de massa of de ECU is kapot, is het laatste geval zullen de injectoren vol blijven inspuiten en zal hij dus zo verzuipen en niet aanslaan.

De injectoren worden normaal massa geschakeld via de ecu..

Met 2 man is inderdaad makkelijk, je kunt gewoon meten met een simpele multimeter.

Gr Stefan
#2424337
Je kan de stekker ook nog nieuw kopen (is alleen een zwarte ipv een blauwe)

nummer:

037 906 240 (stekkertje)
357 972 741 A (afdichting hulsje voor de kabel) 2x

kost je 4 euro ofzo.

en ik denk nog van die klemmetjes die je vast moet krimpen op de kabel.. heb ik alleen geen nummer van. zou best eens n 906 844 05 kunnen zijn maar kan ik niet met zekerheid zeggen.

Of je haalt het natuurlijk van de sloop :tu:
#2424688
Hoi,

@Bartaggio:
Is ook nog een betaalbare mogelijkheid om het netjes op te lossen, ik hou het in gedachten, thnx.

Gisteren niet veel opgeschoten, sloperij was dicht, kon geen vervoer regelen er naar toe en ook niemand om me te helpen met meten.
Heb wel een soldeerbout gekocht van 15W.
Daarmee een accuklem op een draad gesoldeerd en een kroonsteentje op de andere eind voor de multimeter.
Morgen maar weer proberen of ik vervoer en hulp kan regelen.

Groeten,

Verrek
#2424741
Hoi,

Ik heb net 2 injectoren gemeten tijdens het starten.
Op beide polen van de injectoren komt spanning tijdens het starten, wat ik begrijp is dit dus niet goed.
Ik had de min op de accupool en de plus tegen de injectie stekker gemeten.
Bougie's worden nat van de benzine.
Ik verdenk nu eerder de bedrading dan een kapotte ECU omdat ik al 1 ECU heb vervangen en die andere bedrading ook niet in orde is bij die stekkers.

Verder had ik nog een afgebroken draad gevonden bij een andere stekker maar dan met 4 draden.
Afbeelding
Afbeelding
Waar is deze stekker voor?

Ik zal door de week op zoek gaan naar andere stekkers (tenzij iemand die nog voor me heeft).

Hoe kan ik ondertussen die storing/massa probleem opzoeken?
Kan iemand mij daar hier bij me thuis eventueel mee helpen die er meer verstand van heeft?
Want dit schiet niet op zo.

Ik moet mijn auto ook voor 17 augustus APK gekeurd hebben dus de tijd begint te dringen om de auto aan de gang te krijgen en die naar voren gekomen gebreken van de APK ook nog te verhelpen.

Advies is welkom.

Groeten,

Verrek
#2425027
Die stekker is idd van de lambda, maar veroorzaakt je probleem niet.

Je hebt ook niet goed gelezen want je moet namelijk wel spanning meten TIJDENS het starten, heb je ook eens de multimeter op beide kabels gehouden per injector bij contact aan ? Zo ja, meet je dan ook spanning ? Alle 4 de injectoren nalopen.

Als dit goed is kun je de vacuumslang eens los trekken van de benzinedruk regelaar, dus op de eerste foto zie je hem nog zitten links bovenaan..Trek de slang los en start eens, daar mag GEEN benzine uitkomen, en moet dus mooi droog zijn.

Is dan ook goed, zet dan de multimeter op 20K en meet de blauwe kvs temp sensor, dus stekker eraf en beide pennen op de contacten van de sensor houden en vermeld wat deze nu aangeeft.

Is dan ook in orde, dan zeker ervan zijn dat je ontsteking goed is, dus goed en mooi vonkt, dus geen oranje vonk o.i.d.

Als de ontsteking ook goed is zou ik je distributie timing eens controleren, dus zet de krukas op BDP ( zuiger 1 boven ) en controleer het merkteken op de nokkenas en controleer of het hart van de rotor in lijn ligt met de inkeping op het onstekingshuis ( verdeelkap even eraf halen )

Kun je weer wat doen vanmiddag :D

Gr Stefan
#2425081
Hoi Stefan,

Ben net klaar en wat ben ik opgelucht :D
Ik had zonet met een kameraad een stekker gehaald op de sloop voor de kvs sensor, voor niks ook nog.
Er aan gesoldeerd, krimpkousje er over en hoppa! klaar is het.
Ben blij dat het de meest eenvoudige optie was, en dat ik het zelf heb kunnen fixen met jullie hulp.
Valt me tegen van die man van de ANWB die ik er bij heb gehad, zo'n naar verhouding simpele oplossing en die man heeft het niet even doorverbonden terwijl ik wel had gezegt dat die draad stuk was.
Op zijn advies een andere ECU erin.
Heeft me €30 voor een ECU voor niks gekost.
Nou kan ik een afspraak voor de APK maken en kijken wat daar nog achter weg komt.

Heel erg bedankt voor het meedenken en de hulp en tips :tu:

Warme groeten uit Loppersum,

Verrek
Software versie 3.5

Heb ook een email ontvangen dat 3.7 er aan komt vo[…]

RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]

uitlezen en diagnose

"laten uitlezen met OBD"... dat is wel e[…]